Как да свършите повече неща, като работите по-малко?
Когато става въпрос за работния ви ден, по-малкото е повече. Това обаче може да бъде предизвикателство за мнозина.
Лесно е в началото на работния ден да се чувствате бомбардирани от имейли, известия за срещи и съобщения във фирмения чат, които изискват вашето внимание.
Това постоянно напрежение може да накара дори и най-опитните ръководители да се чувстват претоварени. Всъщност проблемът с днешната култура на работното място е, че много хора смятат, че трябва да работят повече часове, за да вършат повече и да успяват.
Проучване на Станфордския университет обаче развенчава това схващане. В своето проучване преподавателят по икономика Джон Пенкавел открива, че продуктивността на час намалява рязко, когато човек работи по повече от 50 часа на седмица.
След 55 часа работа продуктивността пада с толкова много, че да продължите да работите просто става безсмислено. А хората, които работят по до 70 часа на седмица, успяват да свършат същата работа като тези, които са работили 55, пише CNBC.
“Заетостта не е средство за постигане на нещо, а пречка,” пише Алекс Соджун-Ким Панг, учен от Станфорд и автор на книгата “Почивайте: Защо успявате да свършите повече неща, когато работите по-малко.”
В своята книга той застъпва тезата, че когато определяме себе си с нашата “работа, отдаденост, ефективност и желание да вложим допълнителни усилия,” е лесно човек да си помисли, че да работиш по-малко и да имаш повече спокойствие са пречки пред успеха.
Законът за най-малкото усилие
Има редица начини, по които човек може да свърши повече неща, като прави по-малко, но всичко започва с това къде бихте искали да насочите умствената си енергия. Целта е да останете в настоящия момент и да се откъснете от незначителните задачи и въпроси.
Ефективен начин да го направите е като приемете духовния закон на успеха, наречен „Законът за най-малкото усилие“. Този закон се базира на идеята, че интелектът на природата действа с лекота и без съпротива.
Ето как да прилагате Закона за най-малкото усилие в живота си:
1. Приемете настоящата ситуация
Помислете за настоящите обстоятелства и си кажете: “Разбирам и приемам нещата по начина, по който са. Този момент представлява състоянието на вселената, каквото е в момента.” Тези думи ви спират да реагирате на събитията около вас и вместо това ви насърчават просто да ги признавате.
Дори можете да кажете: “Приемам моята ситуация не такава, каквато искам да бъде.” Така ще пренасочите мислите си от всички неща, които не се случват, както бихте искали, до всичките положителни възможности на настоящия момент.
2. Поемете отговорност за настоящата ситуация
Няма нужда да се борите и да се противопоставяте на малките неща. Практикуването на изкуството да се предавате има много ползи. Ако закъснявате за среща или мениджърът си го изкарва на вас, не обвинявайте други хора.
Кажете си: “Аз съм отговорен за това, което се случва в живота ми.” След това продължете нататък.
Когато насочите вниманието отново към себе, осъзнавате, че единствено вие можете да контролирате настроението, характера и съдбата си. Не позволявайте лошия ден на някой друг да развали вашия също.
Когато започнете да гледате на себе си като на агента на промяната, проблемите ще започнат да ви изглеждат като възможности. Когато се сблъсквате с трудни ситуации, си задавайте въпроса: “Какво мога да направя, за да поправя това?”
3. Откъснете се от това „кой получава признанието“
Повечето офисни позиции включват известна политика, но е важно да се концентрирате върху посланието, а не върху пратеника. Опитайте да не се включвате прекалено много в разговори, в които доминира егото на хората или пък да се конкурирате за най-много похвали.
Когато бъде предложена идея, се концентрирайте върху качеството й, а не върху това кой я е предложил. Когато вие предложите идея, не се притеснявайте дали ще бъде приета. Поемете си въздух и се опитайте да се откъснете от резултатите.
Не е необходимо да преследвате всяко малко нещо, което се появи пред вас, като вместо това можете да се концентрирате върху неща, които наистина са смислени и от значение.
Нещо повече, вашите действия говорят сами за себе си и можете да си създадете репутация на безкористен човек, което ще засили позициите ви пред останалите.