Как не бива да се държиш, ако заемаш ръководна позиция в компанията?

Създателите на услугата Signs.com проведоха анкета сред 800 офис служители и установиха кои са 10-те най-дразнещи навика на началниците:

Фаворитизъм
„Любимците“ в колектива са признак за токсична офис среда. Така смятат 92% от анкетираните.

Заплаха с уволнение
Никой не иска да бъде жертва на постоянни манипулации. Ако често заплашвате служителите с уволнение, рано или късно те ще си тръгнат по собствено желание.

Разходване на бюджета на компанията за лични цели
Отивате в командировка, избирате най-скъпия хотел в града и опцията all inclusive? Колегите ви надали ще са във възторг. Особено ако забавяте заплатите им.

Флирт на работното място
Искате да се добър шеф? Ще се наложи да градите романтични отношения извън офиса.

Публично нахокване
Ако ваш служител е направил грешка, няма лошо в това да му я посочите. Не го правете обаче пред всички останали, демонстрирайки изкуството на психологическия натиск.

Как да бъдете добър шеф?Добрите шефове са рядко явление. Да бъдете добър началник обаче не е чак толкова трудно


Игнориране на инициативи от страна на колектива
Ако шефът не умее да слуша своите служители, това говори за слаби лидерски качества.

Злоупотреба с алкохол
На работа след запой? Няма как да ви уважават при такова поведение.

Отмяна на среща 5 минути преди началото й
Времето е най-ценният ресурс в съвременната епоха. Ако ще крадете време от служителите, то не очаквайте добро отношение към вас.

Закъсняване
Не позволявате на служителите да закъсняват за работа, а сами се появявате към средата на работния ден?

Тютюнопушене
Въздухът, изпълнен с пушек и специфичен мирис, не се нрави на служителите. В някои случаи дори и на бизнес партньорите. Ограничете щетите от вредния си навик.