Защо акциите на Nintendo поскъпнаха с 14% само за ден?
Акциите на японската компания Nintendo поскъпнаха с 14% в резултат на новината, че китайският гигант Tencent е получил разрешение да продава конзолата Switch на китайския пазар.
Регулаторите на южната провинция Гуандун одобриха конзолата на Nintendо, както и играта New Super Mario Bros. U Deluxe, за продажба на китайския пазар, предава CNBC.
Благодарение на новината, книжата на японската компания постигнаха най-високия си ръст от средата на октомври 2018 г.
Инвеститорите от дълго време очакват мига, в който Nintendo ще навлезе на най-големия гейминг пазар в света, като партньорството с Tencent е приветствана стъпка, посочва Даниел Ахмад, анализатор в Niko Partners.
Новината обаче не означава пълна победа за японския гигант, тъй като ще бъдат нужни разрешения от още регулатори в страната.
„Все още сме на ранен етап в процеса. Поради това очакваме да мине известно време преди пускането на конзолата в Китай”, добавя той.
„Nintendo и Tencent ще трябва да получават одобрение за всяка игра, предвидена за Китай и да се уверят, че заглавията са в съответствие с регулацията на съдържанието. Това също е дълъг процес и означава, че ще мине много време, преди Nintendo да изградят голяма библиотека от официални игри в Китай”, казва Ахмад.
Китайските потребители традиционно предпочитат компютърните и мобилни игри спрямо конзолните заглавия. От една страна, това е поради продължилата 14 години забрана за продажба на конзоли в страната, която беше премахната през 2014 г.
На фона на това, че Microsoft и Sony нямат изграден конзолен бизнес в Китай чрез техните Xbox и PlayStation, Nintendo изглежда има по-голям шанс за навлизане поради портфолиото си от игри и портативната природа на конзолата Switch.
По думите на изпълнителния директор на консултантската компания Kantan Games Серкан Тото, Sony и Microsoft имат каталог от игри, които се асоциират със заглавията, предназначени за персонални компютри, докато портативният Switch по-скоро приляга на игралната култура в Китай, където изключително популярни са мобилните игри.
Tencent е най-голямата гейминг компания в Китай, което я прави особено предпочитан партньор.
Според Ахмад това партньорство по-скоро показва, че Nintendo има огромен потенциал за разпространение на мобилни игри в Китай, отколкото при залог на бизнеса с конзоли.
След днешното поскъпване на акциите на Nintendo повишението от началото на настоящата година достига 36%.