Спортното спонсорство ще достигне 41 млрд. евро през тази година
Бизнесът по света ще похарчи за спортни спонсорски сделки 35 млрд. паунда (близо 41 мрлд. евро) през 2019 г. Това е ръст от 4% на годишна база, сочи доклад на агенцията Two Circles, цитиран от BBC.
Според доклада, носителите на права, като спортните лиги или отбори, не се възползват достатъчно от потенциала си, тъй като допълнителни спонсорски приходи от 14 млрд. паунда няма да бъдат реализирани през тази година поради изтекли срокове на пакетите с авторски права.
Отборите и лигите също така залагат на традиционни спонсори, като автомобилните производители, авиокомпаниите и финансовите услуги.
Повечето от носителите на права продължават да продават спонсорство по начина, по който са го правили преди 20 години – излагане на брандове чрез телевизионно излъчване, посочва директорът на Two Circles Гарет Балч.
По думите му силата на дигиталния маркетинг все още не е напълно осъзната от спортните организации.
Според него, носителите на права ще започнат да се адаптират, което предполага корекции в начина, по който се реализират спонсорските сделки.
Той предвижда, че спортните организации ще започнат да залагат на дигиталните канали и данните, вървящи ръка за ръка с тях, за да създават по-примамливи спонскорски пакети, което ще увеличи стойността на техния бизнес.
Two Circles предвиждат, че разходите за спонсорство в спорта ще нараснат средно с по 6% на годишна база в периода 2020-2024 г., за да достигнат 48 млрд. паунда (56 млрд. евро) в края на този период.
Докладът посочва, че маркетинговите рекстрикции за хазарта в рамките на Европа могат да навредят на бизнеса със спонсорски сделки. Конкретно във Великобритания хазартните компании оформят 12% от всички разходи за спонсортство в страната.
Спонсори на спорта във Великобритания по сектори: