Малка стъпка за Nike - гигантски скок за краката на човечеството
Гигантът в света на спортната екипировка Nike пуска иновативно приложение, което ще сложи край на един от основните проблеми при пазаруването на обувки – несъответствие в номерата.
Компанията представи приложението Nike Fit, което позволява на потребителите да идентифицират точния си номер обувки, като сканират сами краката си чрез камерата на смартфон. За секунди приложението посочва кой номер обувки носите.
Nike Fit, което разчита на технологии като машинно обучение и изкуствен интелект, ще бъде налично в САЩ през идния юли, а месец по-късно ще се появи и в Европа, предава Forbes. Потребителите ще могат да запаметяват точния си размер в своя NikePlus профил за поръчки в бъдещето.
„Имаме иновация, която променя правилата на играта”, казва Майкъл Мартин, глобален ръководител Дигитални продукти в Nike. По думите му, обувната индустрия разчита главно на инструмент за мерене на крака, изобретен преди 93 години.
„Решихме най-голямата спънка за потребителите, когато пазаруват обувки”, добавя той.
Nike планират да разпространят екстрата и на други международни пазари.
Като цяло, голяма част от потребителите ходят с обувки, които реално не пасват перфектно на краката им, а проблемите с точния размер са отговорни за 28% от върнатите онлайн поръчките на обувки, казва Мартин.
Nike получава по половин милион запитвания от клиенти всяка година по въпроси, свързани с номерата на обувките им. Във физическите магазини продавачите пък трябва да работят поне с два чифта обувки при всеки клиент, за да се уцели правилният размер.
„Това е значително търговска гражи за нас. Искаме да освободим нашите сътрудници в магазините, така че да имат значителни разговори и да взаимодействат с клиентите. Това ще увеличи увереността за покупка. Ще намали връщаните стоки онлайн и в магазините”, казва Мартин.
Услугата Nike Fit идва, след като през април 2018 г. компанията придоби израелския стартъп Invertex.
По думите на Мартин, Nike са разглеждали стотици компании, преди да се спрат на тази от Израел. Така едва 6 месеца след сделката компанията стартира тестове на Nike Fit, като те са проведени без много шум сред 2 хил. клиенти в търговски обекти в Сиатъл, Далас и Пасадена.
Точността на системата при измерването надвишава очакванията на компанията, а потребителските реакции са повече от положителни, казва Мартин.
Приложението Nike Fit е част от опитите на индустрията да увеличи онлайн продажбите си. Освен всичко друго, голямата база данни с номера на крака, която компанията ще натрупа, може да се използва в бъдеще за създаване на персонализирани модели обувки по поръчка на клиентите.
Точно мечец преди да придобие Invertex, Nike купи компанията за анализ на данни Zodiac.