Какво става, когато Xbox и Playstation си подадат ръка?
Акциите на японския конгломерат Sony се изстреляха по време на днешната търговия в резултат на новини за обратно изкупуване на акции за над 1 млрд. долара и ново партньорство с един от най-големите конкуренти на полето на бизнеса с видеоигри.
До края на търговската сесия на борсата в Токио книжата на Sony поскъпнаха с 9.89%, достигайки нива, невиждани от края на миналата година.
Скокът идва след новината, че компанията ще изкупи обратно до 4.8% от общия брой издадени акции на стойност до 1.82 млрд. долара. Периодът за обратно изкупуване ще бъде в рамките на 17 май 2019 г. – 31 март 2020 г.
„Компанията сега може както да инвестира в растеж, така и да осигури възвръщаемост за инвеститорите, тъй като нивото на налични парични средства, създадени от предприятието, се увеличава и това провокира благоприятни усещания”, пише Ю Оказаки, анализатор в Nomura.
Sony обяви и ново партньорство с основния си конкурент на гейминг пазара в лицето на Microsoft. Японската комапния ще използва облачните услуги на Microsoft Azure за стрийминг на игри и медийно съдържание.
Анализаторите наричат партньорството „значително развитие във формата на конкурентната динамика” в индустрията за видеоигри.
Последните новини и придобивания от компании, като Microsoft, Amazon, Google и Tencent, демонстрират, че следващата конкурентна среда за сблъсък ще бъдат именно облачните услуги, казва Пиърс Хардинг-Ролс, директор Изследвания на гейминг пазара към IHS Markit.
„Компаниите с достъп до облачна инфраструктура, с възможност за мащабно и ефективно предоставяне на услуги, са добре позиционирани, за да успеят в следващата вълна в индустрията с видеоигри”, добавя той.
Сделката е в ранен етап, като предстои уточняването на редица специфики. Това, което е ясно засега, е, че двете компании, основни конкуренти в бизнеса с игри, ще си партнират в стрийминга и предлагането на разработчиците на заглавия на нови инструменти.
Sony (Playstation) и Microsoft (Xbox), заедно с Nintendo, са доминантите на пазара на конзоли за видеоигри.
Според Пиърс Хардинг-Ролс, обявлението едва ли ще провокира големи промени в индустрията в краткосрочен план.
В дългосрочен план нещата обаче стават по-интересни. В бъдеще е възможно новите модели конзоли на двете компании да използват сходна инфраструктура за услугите си.
Всико това се случва на фона на сходни обявление сред играчите в технологичната индустрия. Например, през март от Google обявиха собствена платформа за стрийминг на игри на име Stadia.
Амбициозната услуга на интернет гиганта цели да позволи играенето на висококачествени игри директно от облака на разнообразни устройства, което би било революция, тъй като ще елиминира нуждата от съответните конзоли или скъпи компютри.