Изкуственият интелект и невронните мрежи с машинно обучение са способни да предскажат дали един филм, който е в процес на производство, ще бъде популярен и печеливш. Новите възможности на ИИ вече широко се използват и в Холивуд, пише изданието The Verge.

В качеството на начални данни се използват жанр на филма, сценарий, актьорски състав, дата на премиера в конкретни страни. След това с помощта на алгоритми компютърният модел изчислява какви ще са приходите, които лентата може потенциално да пожъне.

Ако има няколко варианта на един и същи филм, например с Ема Уотсън и Дженифър Лоурънс в главните роли, може да се сравни коя актриса ще донесе повече печалба.

Може да сравните различни варианти на филма или да ги сравнявате в пакет. Например вземете два сценария с Ема Уотсън и Дженифър Лоурънс. Може да разберете коя от тях за конкретния филм ще постигне по-добри резултати в различните страни, казва основателят на компанията Cinelytic Тобиас Кайсер.

Разбира се, налице са и минуси. Някои прогнози са твърде очевидни. Тогава използването на скъпоструващи програми с изкуствен интелект е повече от излишно. Разбираемо, и без тяхната прогноза, филм с участието на Леонардо ди Каприо ще увеличи многократно шансовете на проекта за огромен успех и фантастични приходи.

Н. Дилков: Изкуственият интелект няма да е проблем за никогоНай-големият проблем в света не е какво ще стане с изкуствения интелект, а какво ще стане с естествения интелект, или по-скоро липсата му

Освен това трябва да се отчете, че прогнозите ще носят консервативен характер, тъй като моделът се обучава на базата на вече успешни филми. Не може да предскаже нещо ново и как съвършено ново лице във филмовата индустрия ще се отрази на резултатите.

Участниците на холивудския пазар са убедени, че алгоритмите се справят много по-добре от опитните продуценти. В компанията ScriptBook отбелязват, че от 50 анализирани филми, излезли през периода 2017-2018, приходите или неуспеха на лентите са били предсказани с точност до 86%.