Банката, която няма нито един клон и обслужва 4 млн. клиенти
Дигиталната банка Chime, базирана в Сан Франциско, стартира своята дейност преди около четири години.
Тя не разполага с нито един физически клон, но вече обслужва над 4 млн. клиенти, пише Kredit.bg.
Водещите трезори в САЩ от години говорят за засилващата се конкуренция от страна на технологичните стартъпи, но едва през последните месеци тези компании успяха да завоюват реални позиции на пазара на финансови услуги, пише още изданието.
Доскоро старите финансови институции, като J.P. Morgan Chase и Bank of America, които разполагат с огромна клонова мрежа, доминираха в сферата на традиционните банкови депозити.
Днес обаче нещата изглеждат доста по-различно и Chime е поредното доказателство за промените, които вече оставят своя отпечатък върху финансовия сектор.
Дигиталната банка разчита основно на поколението на т. нар. "милениали" (хората, родени през 80-те и 90-те години на миналия век).
В нейната таргет група влизат хората с годишен доход от 35 000 до 70 000 долара годишно, които не искат да плащат допълнителни такси за всяка трансакция, която осъществяват през дебитната си карта.
През март Chime беше оценена на 1.5 млрд. долара, след като получи финансиране от частни инвеститори в размер на 200 млн.
Клиентската ѝ база от 4 млн. души обаче все още е доста по-малка от дигиталните сметки в J.P. Morgan (над 50 млн.) и Bank of America (37 млн.).
Повече по темата можете да прочетете в материала на Kredit.bg