Ford съкращава 12 хил. работни места в Европа
Американският производител на автомобили Ford ще съкрати 12 хил. работни места в Европа до края на следващата година.
Компанията съкращава разходи поради забавяне в търсенето и огромните инвестиции в разработването на коли, които имат нисък вреден отпечатък върху околната среда, предава Reuters.
Производителите в Европа са изправени пред предизвикателството хем да преработят колите с двигатели с вътрешно горене, така че да отговарят на новите еко норми, хем да инвестират в разработката на електрически, хибридни и автономни возила.
Ford Europe е на загуба от години и натискът за преструктуриране на операциите се усили, след като основният конкурент General Motors увеличи печалбите си в резултат на продажбата на марките Opel и Vauxhall на френския концерн Peugeot SA.
От Ford съобщават, че ще затворят три мощности в Русия, заводи във Франция и Уелс и ще реализират съкращения в заводите си във Валенсия, Испания и Заарлуис, Германия.
След продажбата на завода Kechnec Transmission в Словакия на Magna, производствената мощност на Ford ще намалее до 18 завода до края на 2020 г. спрямо 24 в наши дни.
„Имахме голяма консултация със социалните ни партньори поради действията по преструктуриране”, казва Стюарт Роули от Ford Europe.
Около 12 хил. работни места ще бъдат засегнати в мощностите, които са напълно притежавани от Ford в Европа до края на 2020 г., като това ще стане главно по програма за раздяла по взаимно желание.
Около 2000 от тези работни места са с фискирани възнаграждения, като те попадат сред общо седемте хиляди подобни позоции, които Ford ще съкрати по света. Останалите служители, които ще загубят работата си, са работници на почасово заплащане и служители на компании подизпълнители.
Забавяне в търсенето на автомобили
Ford има 51 хил. служители в Европа, или 65 хил. работника, ако се добавят и съвместните предприятия на компанията в рамките на континента.
През януари Ford обяви планове за закриване на мощности и спиране на модели, които не носят печалба, в преследване на 6% оперативен маржин в Европа.
Търсенето на автомобили в Европа намалява, посочват от европейската асоциация на производителите ACEA, прогнозирайки, че регистрацията на коли на Стария кнотнинетнт ще намалее с 1% през 2019 г., до 15 млн. коли, ревизирайки предходната си прогноза, която сочеше ръст от 1% през настоящата година.
Продажбите на нови автомобили ще стагнират или ще намалеят през идните три години, посочват от AlixPartners в свое проучване за индустрията.
Балансирането на производителите между продажбата на коли на бензин и такива на ток удря маржина на печалбата осезаемо, сочи проучването.
От Ford искат да удвоят рентабилността на бизнеса с комерсиални возила в Европа през идните 5 години.
Компанията планира да увеличи тройно вноса на коли в Европа до 2024 г., продавайки моделите Mustang и Explorer, включително електрическа кола на база Mustang, която ще се появи в края на 2020 г.