Колко печелят автопроизводителите от продажбата на коли?
Новите коли струват доста пари. Но как се формира цената им и колко, в крайна сметка, прибират в джоба си автопроизводителите?
Въпросът за ценообразуването на новите коли и какво печелят производителите им си зададоха журналистите от изданието BILD.de.
За да стигнат до отговор, те използваха информацията на неправителствената изследователска организация Сar-Сentre automotive research, която предостави данни за някои брандове.
На основата на тези данни стана ясно, че в цената на автомобила влизат доста разходи, а печалбата варира от производител до производител.
Колко печелят производителите на коли от продажбата им?
Евтин процес ли е съвременното автомобилостроене? Представете си колко пари и време се влагат, за да се разработят и внедрят в производството нови материали и технологии.
Разбира се, това води до оскъпяване на продукта. Не трябва да се забравят заплатите на служителите, както и на шефовете на различните нива.
Ето как стоят нещата, например в Германия. Средната цена на нова кола в тази страна е 26 780 евро. Става дума за бруто. Нето 22 504.2 евро + 19% ДДС (4 275 евро).
А ето как се съставя нетната цена на нескъп автомобил:
Цена нето 22 504.20 евро
ПЕЧАЛБА (5.5%) 1 237.73 евро
От продажбата на нови коли производителите от масовия сегмент (VW и Toyota), премиалния (BMW и Audi) и луксозния (Porsche или Ferrari) печелят различно. Ако за кола от масовия сегмент печалбата възлиза между 4 и 6%, то при луксозните тя може да достигне 20%.
По този начин, купувайки нещо от рода на Porsche 911, в неговата цена задължително плащате „данък“ за легендарност и престижност на возилото.
Т.е. в света на автоиндустрията при въпроса „колко печелят автопроизводителите от продажба“ работи правилото – колкото по-престижна е една кола, толкова повече печели създателят й.
Колко печелят производителите – конкретни цифри
Skoda – от продажбата на бюджетни коли средно печели около 650-700 евро на екземпляр.
При Nissan маржът е малко по-голям - от 870 до 1000 евро.
За BMW има други разчети. Традиционните коли носят по-малко от 3400 евро. При електрическите е сложно да се изчисли печалбата.
Audi е още по-доходоносна. Средно от една кола се печелят 3 820 евро.
Какво да кажем за Ferrari – печалбата стартира от 15 500 евро на екземпляр.
Има кой да се посмее на Ferrari. Това е Porsche. Компанията печели не по-малко от 16 590 евро на продадена нова кола.