Близо 8% спад в продажбата на автомобили в Европа
Продажбите на коли в Европа намаляват със 7.9% през месец юни, като най-голям спад има при марките Nissan, Volvo и Fiat Crysler, сочат данните на Асоциацията на европейските автомобилни производители, цитирани от Reuters.
Регистрираните нови коли намаляват до 1.49 млн. броя през миналия месец, спрямо 1.62 млн. броя през същия месец на миналата година, сочат данните, обхващащи продажбите в Европейския съюз и страните членуващи в Европейската асоциация за свободна търговия.
Принос към отчетеното понижение има и фактът, че през разглеждания месец работните дни са с два по-малко спрямо същия период на миналата година.
Регистрацията на нови коли за първата половина на тази година намалява с 3.1%, посочват от асоциацията.
За европейските производители, слабото търсене на местния пазар се допълва от натиск породен от резкия спад в икономическия растеж в Китай и развиващите се пазари, което може да доведе след себе си допълнително отслабване на печалбите.
Остаряващата линия автомобили на Nissan допринася за сериозния спад от 26.6% през юни, докато Volvo Cars, притежавана от китайската Geely, отчита спад в продажбите от 21.7%.
Fiat регистрира понижение от 13.5%, продажбите на BMW намаляват с 10.1%, а тези на Volkswagen Group и Daimler се свиват с по 8.2% на годишна база през юни. Продажбите на Renault намаляват с 3.9%.