Изкуствен интелект ще обслужва клиентите на УНИКА България
Застрахователна компания УНИКА ще реализира пилотен проект с фирма Фадата - глобален лидер в софтуерните решения за застрахователния пазар. Целта на съвместното партньорство е разработването на прототип на виртуален асистент, базиран на изкуствен интелект, чрез който клиентите ще могат посредством чат и гласови канали като Messenger, Viber, Google Assistant, мобилни телефони и устройства като Google Home, да завеждат дистанционно претенции по застраховки „Автокаско“ и домашно имущество по всяко време на денонощието, както и да получат веднага съдействие и финансова оценка на своята щета. Крайният резултат ще бъде предоставяне на уникално за страната клиентско обслужване и значително ускорен процес по обработка на претенции.
„В УНИКА ни се иска да предложим пълно виртуално обслужване на своите клиенти. Подобни амбициозни планове са голямо предизвикателство. Към тях трябва да се подхожда изключително компетентно, дългосрочно и с ясна концепция за посоката на развитие. Да сключиш персонализирана застраховка, да получиш точно указания как да процедираш при събитие, да бъде разгледана и изплатена претенцията и всичко това посредством пълноценно общуване между клиент и изкуствен интелект, доскоро ни звучеше като разказ от бъдещето, но това ще бъде новина от настоящето на УНИКА“, споделя Николай Генчев, главен изпълнителен директор на УНИКА България.
Внедряването на изкуствен интелект в предлаганите клиентски услуги е ясен сигнал, че новите технологии осезаемо навлизат в застрахователния бранш. До момента УНИКА предлага немалко мобилни и онлайн услуги, а от месец февруари в компанията заработи и първият робот, който подпомага служителите ни в част от административните дейности.
За УНИКА:
Застрахователните компании „УНИКА“ АД и „УНИКА Живот“ АД са част от УНИКА Иншурънс Груп – международна компания с над двувековна традиция и опит в застраховането. УНИКА Груп (UNIQA Insurance Group AG) е един от водещите застрахователи на основните си пазари в Австрия и Централна и Източна Европа. 22 000 служители и ексклузивни търговски партньори обслужват повече от 10 милиона клиенти на УНИКА в 18 страни.