Инфлуенсърите в интернет минават на LinkedIn и Pinterest
В почивните си дни Голди Чан започнала да заснема клипове как се разхожда и говори на разнообразни теми - от магическия свят на Хари Потър до споделената икономика и маркетинг.
Тя е избрала да не публикува видеата си в типичните платформи, пълни с инфлуенсъри и влогъри, като YouTube. Вместо това Чан използва LinkedIn – социалната мрежа за професионални възможности.
Стотиците клипове, които дамата е качила в платформатаот 2017 г. досега, са генерирали 4 млн. гледания, което е спечелило на Чан около 50 хил. последователи.
„Не създавам тези клипове за забавление, просто така; те винаги предлагат нещо, което може да се научи“, казва Чан, която е основала своя собствена консултантска агенция за маркетинг в социалните мрежи на име Warm Robots.
“Когато започвах, приятелите и колегите ми казваха, че трябва да се развивам в Instagram или YouTube. Но LinkedIn се оказа перфектна комбинация за мен... забавно е да създаваш нещо напълно ново“, казва тя, цитирана от CNN.
Чан е част от увеличаваща се група създатели на съдържание, наричани инфлуенсъри в социалните мрежи, които използват LinkedIn за разпространение на клиповете си, след като самата платформа положи усилия за развитие в тази посока.
По време на изложението VidCon - конференция за създадтелите на онлайн съдържание, Чан представи презентация на име "LinkedIn: Вашето тайно оръжие в изграждането на бранд чрез видео.“
В своето десето издание VidCon събра на едно място звездите на социалните мрежи и техните фенове, брандове и големи платформи, като YouTube и Facebook.
Компании, като LinkedIn и Pinterest, се позиционираха през тази година като място, където създателите на видео могат също да се развиват.
Обикновено звездите в интернет използват масово YouTube, където могат да печелят пари от рекламите, които се излъчват в рамките на техните клипове. Instagram също е предпочитан избор, където инфлуенсърите могат да получат спонсорска сделка, за да промотират даден продукт.
От друга страна, LinkedIn и Pinterest позволяват на нови създатели на съдържание да се опитат да пробият в среда, която се отличава с много по-ниска конкуренция, тъй като все още всички масово са насочили поглед към YouTube.
През 2017 г. LinkedIn добави възможността за запис и качване на видео на платформата. По-рано през тази година платформата пусна услуга за стрийминг на видео на име LinkedIn Live, която е достъпна за ограничена група потребители.
„Създателите са истински важни за нас“, казва Питър Ройбол, отговарящ за видео услугите в LinkedIn. Това е място, където можете да изпъкнете. Видеото е нещо ново в нюзфийда на потребителите“, казва той.
Pinterest - платформа, която позволява да се запазват изображения из мрежата, също се опитва да създаде услуга за разпространение на видео. Въпреки че Pinterest позволява на потребителите да споделят клипове от конкурентни платформи, като YouTube и Vimeo, от много години, компанията така и не въвеждаше собствена видео услуга до 2016 г.
В началото на този месец компанията представи нови инструменти, включително видео и профили на създателите, за да могат потребителите по-лесно да намират оригиналните клипове, както и олекотен начин за качване на клип в платформата.
Сара Хандиян, която управлява лайфстайл блог и има свои акаунт в Pinteres на Sarah Hearts, започва да прави клипове през ноември 2018 г.
„Все още е рано, когато говорим за видео в платформата. Няма много създатели в Pinterest, което прави много по-вероятно вашето видео да бъде препоръчано, тъй като игралното поле е много по-малко“, казва тя.
По думите на Хандиян друго голямо предимство за създателите в Pinterest е, че техните творения ще останат релевантни и могат да носят гледания с години.
„Съдържанието живее много по-дълго в Pinterest спрямо други социални медии. Празничното съдържание, което създадох преди 2 или 3 години за 4 юли, получи доста трафик отново през тази година“, добавя тя.
Според Джилиян Раян, анализатор в eMarketer, въпреки че LinkedIn и Pinteres не са големи играчи в онлайн видеата, те имат голяма аудитория. LinkedIn има 645 млн. членове, докато Pinterest има над 250 млн. активни потребители на месец.
„Големите играчи, като Instagram и Facebook, вече капитализираха върху видеа, като правят това от години“, казва тя. По думите й Pinterest и LinkedIn могат да се възползват от преумората и пренасищането на аудиторията от доминантните платформи на пазара.
Все пак LinkedIn и Pinterest все още не могат да предложат по-добри условия за инфлуенсърите, тъй като не предлагат форми за печелене на пари директно от платформата.
Раян Скинър от компанията за анализи Forrester отбелязва, че за разлика от YouTube, където всяка тема намира своята аудитория, Pinterest и LinkedIn трябва да разчитат по-скоро на нишови теми и съдържание.
В случая на LinkedIn това означава, видеа на тема работа, докато при Pinterest това може да бъде лайфстайл тематика, пътуване, мода и прочее.