България сред водещите страни в ЕС по дигитализация в училище
България се оказа сред водещите страни в Европа по дигитализация на административните процеси в училище.
Ние се нареждаме сред четирите държави в целия Европейски съюз, в които има училища, работещи само и единствено чрез електронен дневник и електронни бележници на учениците.
Това обявиха от платформата Shkolo.bg, работеща по дигитализацията на българските училища, предаде БГНЕС.
„Електронните дневници решават два конкретни проблема. Първият е да се намали бюрократичната тежест на учителите и директорите, а вторият – да се подобри комуникацията с родителите“, обясни Симеон Предов, един от създателите на платформата.
През изминалата година 80 училища в България са се разделели окончателно с хартиените дневници, а през тази година бройката ще скочи до 400. Друга част от учебните заведения пък ползват дублирано електронни и хартиени дневници, но тенденцията е за преминаване към изцяло дигитална форма.
Освен административни облекчения, електронните дневници и бележници дават възможност на родителите да следят в реално време постиженията на своите деца в училище – оценки, отсъствия, отзиви, програма, домашна работа и др.
От платформата поясняват още, че дигитализацията на учебния процес ще помогне и на учителите да спрат да бъдат администратори, за да могат пълноценно да се захванат с основната си роля – да бъдат преподаватели.
„Проведохме анкета с над 190 училищни директори, които работят с електронен дневник. От тях 83% заявяват категорично, че дигитализацията намалява бюрокрацията в училище. Над 87% от тях пък заявяват, че тя подобрява комуникацията с родителите. Всяко нещо, което се случва в училище, на секундата, в реално време достига до родителите“, уточни Любомир Ваньов, друг от съоснователите.
Според изнесените данни, за учебната 2018/2019 г. чрез платформата са генерирани над 40 000 справки. Оказва се, че благодарение на автоматичните известия до родителите, отсъствията на учениците са намалели с 20%.