Американка се пенсионира с 1 милион долара от разходки на кучета
Американка се пенсионира с 1 милион долара на 50-годишна възраст, работейки по три дни в седмицата. Тя успява да постигне своята финансова независимост с разходки на кучета, пише Marketwatch.
Когато Кристин Морисън е на 25 години, тя все още няма представа с какво иска да се занимава и как да продължи живота си. В средата на 90-те години тя все още не е започнала да гради кариера и да се развива в някаква конкретна посока.
Живее на квартира в Тибурон, Калифорния, точно срещу моста Голдън Гейт в Сан Франциско, ходи на уроци и търси своето призвание.
Тогава един ден излиза на разходка, която променя всичко. Кристин среща жена с две кучета, която носи тениска с реклама на нейния бизнес - разходки на домашни любимци.
"Тогава тази дейност не беше толкова разпространена, колкото днес. Дори не предполагах, че хората биха искали да плащат за нещо подобно", спомня си Морисън.
Двете се заговарят на улицата и жената предлага на Кристин да я наеме, за да ѝ помага с разходките. Три месеца по-късно стартира собствената си компания Woof! Pet Sitting Service.
"Аз много обичам да ходя и обожавам животните. Успях да съчетая двете неща и да ги превърна в своя професия", казва тя.
През 2013 г. тя продава компанията за сума, която не ѝ е разрешено да споделя. По това време за нея работят 30 души, а бизнесът генерира приходи за милиони долари всяка година. В последните 10 години, преди да се раздели с компанията, Морисън работи по три дни в седмицата.
"Годишните ми приходи надхвърлиха 100 000 долара още през 2000 г. и след това продължиха да нарастват", разказва американката. Днес тя предлага консултации на други хора, които искат да стартират собствен бизнес с разходки на кучета.
Нарича го The Six-Figure Pet Sitting Academy ("Шестцифрената академия за разходки на домашни любимци"), защото твърди, че с нейните напътствия ентусиастите могат да си докарат шестцифрени приходи.
Много хора мечтаят да работят за себе си, да вършат това, което обичат и да са ангажирани само по три дни в седмицата. Кристин Морисън успява да постигне всичко това, пише Marketwatch.
По думите ѝ истинският повратен момент настъпва през 2000 г. По това време бизнесът ѝ с разходки на кучета вече работи от пет години, а постъпленията растат.
Проблемът е, че Кристин е заета с него по седем дни в седмицата, като често ѝ се налага да работи между 12 и 14 часа. Много хора, занимаващи се с частен бизнес, са изправени пред същото предизвикателство.
"Една сутрин се събудих и осъзнах, че нямам личен живот", казва Морисън.
Затова тя се решава на драстична промяна - спира да се занимава с ежедневните оперативни задачи и да разхожда кучета, като вместо това се фокусира върху общата картина. Провежда разговори с клиенти и търси подходящите служители.
"Бизнесът ми се разрастваше и беше време аз също да порасна. Трябваше да бъде капитан на кораба и да съм на палубата, а не сред гребците. През следващата година започнах да работя по три, вместо по седем дни в седмицата, а приходите ми се увеличиха двойно - от 50 000 на 100 000 долара", разказва Кристин Морисън.
По думите ѝ основната причина за това е фактът, че имала повече свобода и повече енергия за работа.
Както всеки начинаещ предприемач, в началото тя се сблъсква с редица проблеми.
"Не знаех как да привличам клиенти, не знаех как да управлявам екипа си. В началото въобще не бях добър шеф. Мислех си, че хората работят "за мен", а всъщност те работят "с мен". Няма как да си успешен, ако не успееш да изградиш силен екип", казва тя.
Впоследствие тя се записва на курс по предприемачество и изчита много книги за управлението на бизнеса. С времето разбира върху какво трябва да се фокусира.
Тя съветва хората, които искат да започнат собствен бизнес, да не напускат работа и да не се отказват от другите си източници на приходи още в самото начало, а да развиват своя проект паралелно с тях.
По думите ѝ рекламата във Facebook и в останалите социални мрежи е изключително важна и си струва да платите на експерт, който да ви покаже как стават нещата.
Според Кристин Морисън да предлагаш услугите си на най-ниската цена не е добра стратегия.
"Потребителите в днешно време са изключително подозрителни към компании, които работят на нереално ниски цени", казва тя.
Според нея всеки, който иска да разхожда кучета професионално, трябва да си набави контактите на местните ветеринарни клиники, магазини за храна и аксесоари за домашни любимци, фризьорите на кучета и всички останали свързани бизнеси. Добре е да им дадете визитната си картичка и брошури, които да раздават на техните клиенти.
"И още един безплатен съвет - ако искате да се занимавате с професионална грижа за домашни любимци, започнете с котките, а не с кучетата. Те са много по-лесни за гледане и изискват много по-малко поддръжка", казва още Кристин Морисън.
Бизнесът с разходки и обгрижване на домашни любимци е огромна индустрия в Съединените щати, пише Marketwatch. По данни на Американската асоциация за животински продукти и услуги тази година стопаните ще похарчат над 6 милиарда долара за разходки, грижи, подстригване и други услуги за техните четириноги приятели.