Социалната платформа Twitter се извини, че „неволно” е използвала телефонните номера и имейл адресите, предоставени от потребителите с цел защита на техния акаунт, за таргетиране на рекламни послания.

Компанията признава, че трети страни са имали възможност да достигат конкретни потребители на Twitter на база детайли, като телефон и имейл, дори потребителите да не са желали данните им да се използват по този начин, предава BBC.

В изявление от Twitter посочват, че „не могат да кажат със сигурност колко хора за засегнати”, но според BBC проблемът е на глобално, а не на локално ниво.

Обикновено компанията не изпраща съобщения директно до потребителите, когато трябва да ги информира за пробиви.

От Twitter не разкриват кога точно са установили проблема, но все пак посочват, че са започнали да работят по него на 17 септември, което е преди близо месец.

Компанията посочва, че „вече не използва телефонни номера или имейл адреси, събрани с цел сигурност, за рекламни цели”.

Twitter, чиято европейска централа се намира в Дъблин, Ирландия, не разкрива дали се е обърнала към ирланския регулатор за защита на информацията, казвайки само, че комуникира с властите „където е уместно”.

По правилата на Общия регламент за защита на личните данни (GDPR) потребителите трябва да бъдат информирани, ако данните им се използват за цели, различни от първоначално заявените.

Twitter има 139 млн. потребители, използващи платформата всеки ден, до които достигат рекламните послания.

Индивидуална реклама

Казусът замесва система на Twitter, която предлага на рекламодателите възможност да обединят своята собствена база данни с имейли на потребители, събрана независимо от Twitter, с потребителите на социалната платформа, които използват същия имейл адрес.

Практиката, която е честа сред социалните мрежи, позволява прецизно таргетиране на рекламите, така че да стигнат до потребители, които вече са запознати с бранда или продукта.

Facebook обещава независим надзор, но вярва ли изобщо някой?Facebook обяви плановете си за създаване на независим „надзорен“ съвет, който ще взима решения как да се управлява съдържанието на социалната мрежа

От Twitter посочват, че става дума за имейли, които съвпадат с тези, оставени от потребителите за случаи, в които е нужда двойна верификация за достъп до акаунта.

Това е метод, който добавя второ ниво на защита, подобно на SMS-сите с код при онлайн разплащания, което пречи на злонамерени страни да използват чужди акаунти.

През март тази година Facebook беше критикуван, че използва телефонните номера и имейлите, предоставени за двойна верификация с цел таргетиране на реклами.

За разлика от Twitter, ситуацията с Facebook не се счита за грешка.

Поставяйки рекордната си глоба в размер на 5 милиарда долара, Федералната комисия по търговия на САЩ разпореди, че Facebook трябва да спре да използва „телефонните номера, получени конкретно с цел сигурност“, за да захранва рекламната си платформа.