Ето ги новите правила за електрическите тротинетки
Вкарват правила за движение на електрическите тротинетки в промени на Закона за автомобилните превози. Те са публикувани на Портала за обществени консултации на Министерския съвет, посочва вестник Стандарт.
Срокът за получаване на препоръки и предложения по проекта е 14 дни, отбелязват вносителите. Те уточняват, че се определя по-кратък срок за обществено обсъждане, тъй като проектът вече е бил публикуван за обществено обсъждане за 30 дни.
Поради големия обществен интерес за регламентиране на правилата за движение на индивидуалните електрически превозни средства и поради настъпили ПТП с тях с такива, се налага да се въведе и регламентация за тротинетките.
Индивидуално електрическо превозно средство (т. нар. тротинетка) е пътно превозно средство, оборудвано с електрически двигател и максимална конструктивна скорост, надвишаваща шест километра в час, без или с място за сядане със собствена маса до 50 килограма.
Не са индивидуални електрически превозни средства инвалидните колички, обслужващи лица с увреждания.
"Самобалансиращо се превозно средство" е превозно средство с едно колело или с две успоредно разположени колела, задвижвано от двигател, чиято максимална конструктивна скорост не надвишава 25 kм/ч, за което е характерно присъщо нестабилно равновесие и което се нуждае от спомагателна контролна система, за да се поддържа в равновесие", пише в проекта за промени на Закона за автомобилните превози.
Тротинетките трябва да имат бяла или жълта добре различима светлина отпред и устройство за излъчване на червена светлина отзад. Според проекта водачът на индивидуално електрическо превозно средство при движение е длъжен:
На водача на индивидуалното електрическо превозно средство е забранено:
Минималната възраст на водача за управление на индивидуално електрическо превозно средство е: шестнадесет години - по велосипедна инфраструктура, улици от II до VI клас и пътища с максимално разрешена скорост до 50 километра в час и четиринадесет години - само по велосипедни алеи.
Всяка община може с наредба на общинския съвет да определи по-ниски максимално допустими скорости за движение на територията на съответната община, както и ред и условия за използване на индивидуални електрически превозни средства под формата на споделено ползване, включително максимално допустим брой превозни средства и задължителни зони за тяхното паркиране.