Защо знаменитостите са обсебени от този японски ресторант?
Гости, като изпълнителния директор на Twitter Джак Дорси, спортната икона Дейвид Бекъм и музикалната звезда Ед Шийрън, могат да накарат всеки ресторантьор да потърква доволно ръце.
Но за Хисато Хамада - 42-годишния съосновател на веригата ресторанти от Токио Wagyumafia, която предлага най-добрите ястия от говеждо месо Кобе в света, това е просто ежедневие. Е, поне от месец насам, ако трябва да бъдем прецизни.
Трите звезди последователно посетиха ресторанта The Butcher's Kitchen, който е част от веригата Wagyumafia, в рамките само на няколко седмици, като щастливо позираха за снимка редом до самия Хамада и неговата запазена марка – стек сандвич, струващ внушителните 185 долара.
Бекъм се оказва голям фен на ресторант, тъй като, когато е в Хонконг или Токио, винаги посещава обект от веригата.
Веднъж дори Хамада пътува до Индонезия, за да готви на негово домашно парти.
Това обаче далеч не са единствените знаменитости, които посещават японския ресторант, тъй като сред гостите могат да се видят имена, като тези на режисьора Гай Ричи и руския DJ Zedd.
Влезте, ако можете
Wagyumafia понастоящем има пет ресторанта. Очаква се скоро да отвори и шести обект в Манила, столицата на Филипините, пише CNN.
Успехът на марката се дължи на смесица от японско гостоприемство, едни от най-добрите и скъпи ястия от говеждо месо Кобе и умен маркетинг.
Снимка: Wagyumafia
Резервацията в един от петте обекта на Wagyumafia, които определено не изпъкват с големи размери, е нещо много трудно постижимо, тъй като три от тях са отворени само за абонати. Такъв се става чрез онлайн резервация на маса срещу допълнителната сума от 140 долара.
Когато седнете в ресторанта, не очаквайте нищо от сорта на романтична вечеря за двама на класическа музика. Заведенията се оглушават от всякаква музика – от рап до рок, през поп и класика, като в крайна сметка, създават купонджийска атмосфера.
Алкохолните питиета, които варират от саке до шампанско, само допринасят за усещането.
Снимка: Wagyumafia
Самият Хамада е основна част от програмата на ресторанта, като редовно прави демонстрации, разказвайки историята и особеностите на месото Кобе.
Кобе
Действително ли месото е толкова добро, че привлича знаменитостите на рояци?
Месото Кобе, сервирано в Wagyumafia, определено има своя история.
Думата wagyu, виждана често из менютата по света, се превежда просто като „японско говеждо”. Този термин обхваща четири различни вида месо, които могат да бъдат наречени условно черно японско, кафяво японско, японска глава и късорого японско.
Черното месо идва от едноименната порода добитък и е най-разпространено, като говедата от Таджима исторически са изолирани дълбоко в планините, което означава, че е избегното кръстосването с други животни.
В резултат на това само чистокръвен добитък, отгледан в провинция Таджима и заклан в префектурата Хього, може да се нарича Кобе.
Едва 4 500 броя животни се сертифицират на година, като голяма част от месото се предлага на местния пазар.
Оскъдното пространство за паша е друго нещо в Япония, което - наред с липсата на стрес, помага на добитъка да развие известната си мраморна мазнина.
Снимка: Wagyumafia
Като цяло, колкото по-мраморна е текстурата, толкова по-добре. Най-качественото говеждо в САЩ може да включва около 6-8% подобна мазнина, но истинското Кобе, сервирано в Wagyumafia, достига до цели 25% съдържание.
Поради това разфасовките говеждо Кобе обикновено са доста по-малки по размер спрямо стандартните пържоли, тъй като се храносмилат доста трудно.
Търгове за Кобе
Месото Кобе се продава на аукцион, като първото издание на търга се провежда в малко село в планините, северно от град Кобе.
Първото нещо, което може да направи впечатление на подобно събитие, е тишината. Предлаганият добитък обикновено е отгледан от местни ферми, което означава, че животните са свикнали с хората и не се плашат.
Търговете за Кобе, които се провеждат от 1909 г., са се превърнали в традиция. Купувачите понякога са от цял свят, като престижни вериги купуват по един или два екземпляра.
Едно от животните достига до внушителната цена от 92 хил. долара. Веригата Wagyumafia купува второто най-скъпо животно за деня за сумата от 65 хил. долара. Хамада посочва, че ресторантите му купуват по 100 броя от този добитък на година, за да удовлетворят нуждите си.
Сертификати
Всеки ресторант, сервиращ истинско Кобе, трябва да бъде сертифициран. Това важи и за ресторантите в чужбина.
Така че ако сте яли месо Кобе извън Япония преди 2012 г., то най-вероятно се лъжете, тъй като през въпросната година за първи път започва износът на месото извън Япония.
Хамада се придържа към своята философия, че всяка част от животното трябва да бъде сервирана.
„Да бъдеш шеф (готвач) означава да отдаваш уважение и признание към живота на животното. Нищо не трябва да остава, когато го ядем, за да покажем уважение към него”, казва Хамада.
Любимият метод за приготвяне на месото на Хамада е на грил с въглища. „Без сол, без пипер, без сос. Просто не се нуждае”, казва той.
Основателят на Wagyumafia Хасито Хамада; Снимка: Wagyumafia
Хамада и екипът му приготвят месото по множество начини.
Навярно най-популярното ястие е Katsu Sando - японски сандвич с пържола. Въпреки че клиентите могат да изберат порцията спрямо цената й, Instagram популярност придоби версията за 20 хил. йени (185 долара).
Разрастване
По думите на Хамада, звездите, които вече са негови приятели, идват в ресторантите, защото просто вече не искат да ядат никъде другаде.
Предприемачът си поставя за цел да има 10 обекта по света, включително в САЩ. Той обикновенно не страда от липса на предложения за партньорство, като получава по две или три на ден.
Снимка: Wagyumafia
Всичко това означава, че Дорси, Бекъм и Шийрън, както и много други, скоро ще могат да се наслаждават на своето sando и на други места по света, освен в Азия.