Дългото висене в тоалетната изглежда към своя край, благодарение на нова тоалетна чиния, която кара хората да не се задържат повече от няколко минути в санитарното помещение.

Проектът StandardToilet е подкрепен от British Toilet Association (BTA) - организация, която призовава за по-добри съоръжения в тоалетните в офиси и публични пространства, предава DailyMail.

Седалката на тоалетната чиния е наведена напред на 13 градуса, за да увеличи тежестта, която се предава на краката, спрямо стандартната поза, позната от стандартните тоалетни чинии, обяснява разработчикът Махабир Джил.

Британската компания посочва, че вече има интерес от местната администрация и някои бензиностанции към тоалетните, чиято цена варива между 150 и 500 паунда.

Производителите се надяват интерес да се появи и от офисите, тъй като проектът може сериозно да увеличи производителността, след като служителите се задържат по-малко в тоалетната.

„Изчислено е, че само във Великобритания продължителните почивки на служителите струват на индустрията и търговията 4 млрд. паунда на година”, казва Джил.

Освен това подобрената позиция на тоалетната чиния носи и ползи за здравето на потребителите, тъй като не им дава да прекарват прекалено дълго време седнали.

Белгиец прекара пет дни върху тоалетна чиния в опит за нов рекорд48-годишният Джими де Френ, който в момента кара курсове за автобусен шофьор, си поставил за цел да прекара 165 часа върху тоалетната чиния

Джил е почерпил вдъхновение от работата си като инженер, където намирал служители, заспали върху тоалетната чиния, както и от опашките пред обществените тоалетни.

Проучване показва, че средното време, прекарано в тоалетната в лондонските офиси, достига 28 минути и 35 секунди. Така компаниите губят по два часа и половина време за труд средно на работник седмично.

Ако средното заплащане в Лондон на час възлиза на 12.78 паунда, то излиза, че компаниите губят по 1 533 паунда годишно на служител поради висене в тоалетната.

От StandardToilet посочват, че тяхното решение ще намали времето за социални мрежи в тоалетната, повишавайки продуктивността.

Не всички обаче смятат, че времето, прекарано в тоалетната, е загубено.

„Разглеждането на времето в тоалетната като заплаха е грешен начин да се гледа на този проблем като цяло”, казва Шарлот Джоунс, съавтор на проекта Around the Toilet.

„Мисля, че нуждата от тоалетна като място за бягство по време на работния ден казва повече за неадекватните работни места, тежкото натоварване и мениджмънта, който не оказва подкрепа, отколкото за самите работници”, добавя тя.