А1 България продължава да расте и през финансовата 2019 г., като регистрира увеличение във всички основни бизнес показатели.

Отличните резултати на компанията през изминалата година се дължат на успешните иновации в мобилните и фиксирани услуги, както и на категоричното налагане на компанията като лидер на пазара на дигитални бизнес решения.

Приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават с 8.7% до 378.5 млн. евро спрямо същия период за 2018 г., а общите приходи нарастват с 9.2% до 486.2 млн. евро, съобщават от компанията.

Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 179.4 млн. евро, регистрирайки ръст от 12.5% на годишна база.

Фиксираните услуги продължават да растат и през 2019 г., като регистрират увеличение от 15.2% до 117.9 млн. евро. Този ръст се дължи най-вече на успешното навлизане на компанията на пазара на дигитални бизнес решения, където А1 е завършила или работи по реализацията на над 1 891 ICT проекта само през 2019 г.

Друг фактор е развитието на спортните канали MAX Sport, към които беше добавен още един канал и допълнително ексклузивно съдържание.

Иновациите във фиксираните услуги, като старта на новата интерактивна телевизионна платформа A1 Xplore TV през октомври 2019 г., също спомогна за добрите резултати на компанията. Всичко това води до увеличение на годишна база на средния приход от фиксирана линия (ARPL) от 6.1% до 13.3 евро, а броят на фиксирани услуги се увеличава с 3% до над 1 060 000 клиенти.

Основен принос за увеличението на фиксираните услуги е ръстът при ТВ абонатите на А1, които нарастват с 4.5% на годишна база до над 530 500.

През 2019 г. А1 България продължава своето стабилно представяне в мобилния сегмент чрез пускането на иновативни продукти, като eSIM, успешни продажби на нови услуги на съществуващите клиенти и инвестициите в развитието на мобилната мрежа. Като резултат приходите от мобилни услуги нарастват с 6.0% до 260.6 млн. евро, а средният приход от абонат (ARPU) с 9.3% до 5.6 евро.

Добрите резултати на компанията се дължат и на по-високите приходи от продажбата на устройства. През календарната 2019 г. спрямо същия период на миналата година А1 регистрира 11.3% ръст на приходите, или 99.4 млн. евро, от търговията с устройства. Успешната маркетингова кампания в четвъртото тримесечие на годината води до 33.9% увеличение, или 36.7 млн. евро, от продажба на устройства, в сравнение с последните три месеца на 2018 г.

Компанията е разширила своята 4G мрежа и в момента тя има 99% покритие, а 4.5G мрежата покрива 90% от населението на страната или населените места с над 3 000 жители. През 2019 г. е осигурено покритие на 4.5G за над 1.7 милиона потенциални нови потребители, а максималната скорост на сваляне на информация достига до 640 Mbps.

А1 започна първа изпитанията на 5G на 1 юли 2019 г., като пусна работеща 5G базова станция от смесен тип (NSA) и демонстрира едно oт нaй-гoлeмитe пpeдимcтвa нa 5G мpeжaтa нa пoтpeбитeлcĸo нивo – cyпepбъpз мoбилeн шиpoĸoлeнтoв дocтъп, чpeз ĸoйтo ce пocтигa знaчитeлнo пo-виcoĸa cĸopocт пpeз мoбилнa мpeжa.

По-късно компанията проведе тестове с крайни устройства и направи демонстрации на 5G в гейминга, като организира първия 5G финал по Counter-Strike: GO на финалите на A1 Gaming League, част от изложението Aniventure Comic Con. Телекомът продължава развитието на своята мрежа и се подготвя за преминаването към петото поколение мобилни мрежи.