Продадоха Victoria’s Secret, марката с оценка от едва $1.1 млрд.
Марката за дамско бельо Victoria’s Secret е продадена на частна копмания в сделка, възлизаща на едва 525 млн. долара.
В резултат на трансакцията настоящият собственик на марката L Brands и купувачът Sycamore Partners ще си поделят контрола над Victoria’s Secret.
Частната компания придобива дял от 55%, докато L Brands ще запазят контрола над оставащите 45%, като марката ще бъде превърната в напълно частна компания. Това означава, че оценката й възлиза на едва 1.1 млрд. долара.
Двете дружества обявиха сделката в четвъртък тази седмица, предава CNN.
82-годишният милиардер Лесли Уекснър, който управлява L Brands в продължение на няколко десетилетия, се оттегля от позицията си на изпълнителен директор и председател на борда на директорите като част от сделката. Уекснър ще остане почетен председател на борда на L Brands.
Милиардерът е цитиран да казва в изявление, че превръщането на Victoria's Secret в частна компания „предоставя най-добрия път към възстановяване на бизнесите до техните исторически нива на рентабилност и растеж”.
Той поздравява Sycamore за „дълбоката експертиза” в индустрията за търговия на дребно и посочва, че компанията ще донесе „свежа перспектива и по-добър фокус за бизнеса”.
Ввярваме, че като частна компания Victoria's Secret ще може по-добре да се фокусира върху дългосрочните резултати. Доволни сме от това, че чрез запазването на значителен дял, нашите акционери ще имат възможността да участват в реалзиирането на потенциала на тези брандове, става ясно от думите на Уекснър.
След реализиране на трансакцията L Brand ще остане с основен бизнес Bath and Body Works, което ще бъде драстичен завой в бизнеса на компанията, която принципно беше популярна с това, че е собственик на няколко известни марки, като Abercrombie & Fitch, Lane Bryant и The Limited.
Продажбата на Victoria's Secret беше предложена още през миналия март от Barington Capital - хеджфонд, който притежава малък дял в компанията.
Уекснър беше подложен на натиск поради близките си отношения с Джефри Епстайн. Финасистът, който почина в затвора през август миналата година в инцидент, определен от властите като самоубийство, беше бивш финансов мениджър на фондацията на Уекснър, базирана в Охайо.
Милиардерът посочва, че е прекратил връзки с Епстайн през 2007 г. През септември 2019 г. Уекснър каза, че е „смутен” от бившите си взаимоотношения с него.
Още през януари тази година се заговори, че Уекснър може да се откаже от контрола над марката.
Victoria's Secret не се представя добре от години, тъй като не успя да се адаптира към промяната в потребителското поведение и загуби дял за сметка на други производители на дамско бельо.
На фона на прогресивните вълнения зад Океана, мнозина критикуваха Victoria’s Secret, че продължава да залага на слаби манекенки и прочее.
Продажбите на търговски обекти на Victoria's Secret, които оперират от поне година, намаляха с 10% през четвъртото тримесечие на миналата година.
Разделянето ще пзоволи на L Brands да намали дълга и да се фокусира върху силния си бизнес в лицето на Bath & Body Works, който носи над 80% от оперативните приходи на корпорацията, казва вицепрезидентът на Moody’s Кристина Бони в бележка до инвеститори.
„Трансакцията, комбинирана с наличните парични средства в тяхния баланс, ще доведе до прогнозно намаляване на дълга с приблизително 1 млрд. долара и ще мигрира риска, свързан с обръщането на бизнеса на Victoria's Secret", добавя тя.
Въпреки оптимистичния тон на Sycamore и L Brands, бъдещето на Victoria's Secret изглежда несигурно на фона на съдбата на много други потребителски марки, които затварят магазини през последните години.
Акциите на L Brands поевтиняха с 1% по време на ранната търговия.