Pepsi придобива китайска компания за закуски за 705 млн. долара

PepsiCo Inc се съгласи да придобие китайската марка закуски Be & Cheery от местния производител на хинап (китайска фурма) Haoxiangni Health Food Co Ltd за сумата от 705 млн. долара, обявиха от двете компании, предава Reuters.
Американският конгломерат посочва, че придобиването на Be & Cheery, която продава разнообразни закуски - от ядки и сушени плодове чрез китайските платформи за онлайн търговия, е важна стъпка към превръщането на компанията във водещ играч при храните и напитките в Китай.
По думите на Рам Кришнан, изпълнителен директор на PepsiCo за Китай, Be & Cheery дава възможност на компанията да се позиционира, така че да спечели от растящата онайн търговия в страната.
Освен това марката предлага широк асортимент както за онлайн пазара, така и за търговията чрез физически канали.
„Очакваме също така да се възползваме от иновациите и потребителските знания на Be & Cheery, за да повшим иновациите в други ключови пазари на растеж за PepsiCo”, добавя той.
Haoxiangni, която се намира в източния град Ханджоу, обяви в отделно изявление, че е искала да продаде марката, тъй като планира да се фокусира върху бизнеса с хинап.
Основана през 2003 г., Be & Cheery е една от най-големите онлайн компании за закуски в Китай, като отчита приходи от 5 млрд. юана (711.7 млн. долара) през 2019 г.
Сделката е обект на одобрение от страна на акционерите на Haoxiangni и регулаторите, добавят от компанията.