BMW променя логото си
Логото на автомобилната марка BMW претърпя първата си промяна в дизайна от над две десетилетия насам, предава CNN.
Германският концерн освежи логото си, като премахна черния цвят от кръга, оставяйки тази площ прозрачна.
Останалата част, включително шрифта, е обновена, така, че да изглежда по-съвременно и модерно.
Синята и бялата част от емблемата вътре в окръжността остава непроменена.
Новото лого, което ще бъде използвано от BMW в комуникационната стратегия на компанията, включително за социалните мрежи и уебсайта, цели „да излъчва повече откритост и яснота”, казва Янс Тиймер, вицепрезидент в BMW, отговорен за потребителите и бранда, в изявление, помесетено на сайта на производителя.
Новата визия също така символизира значението на мобилността и удоволствието от шофирането в бъдещето, добавя той.
Говорител посочва, че компанията няма намерение да използва новото лого за автмобилите си, въпреки че BMW показа новия дизайн върху своя модел електрическа кола Concept i4.
Източник: BMW
От компанията посочват, че прозрачният дизайн на логото позволява на цвета на автомобила да изпъква дори още повече.
Предишното лого на BMW прави своя дебют през 1997 г. Компанията е имала шест различни лога в рамките на своята 103-годишна история, като всички реално си приличат.
Феновете на марката спеекулират от години, че вътрешната част на логото представлява перка, но от BMW обясниха, че бялото и синьото реално представляват цветовете на германската провинция Бавария.
Митът за перката, както го нарича компанията на сайта си, идва от стари реклами на BMW, които промотират самолетни двигатели.
Дъг Селърс, креативен директор на компанията за дизайн Siegel+Gale, коментира, че новото лого е подобрение, което придава усещане за повече откритост и достъпност на младите потребители.
BMW е вторият германски прозиводител на автомобили, който промени логото си в последните шест месеца.
Volkswagen също представи ново лого по време на автомобилно изложение във Франкфурт.