Tesla отваря завода си в Калифорния - въпреки забраните
Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск заяви, че производството във фабриката на компанията в Калифорния ще бъде възобновено, въпреки забраната на местните власти, съобщава Ройтерс.
"Ако някой трябва да бъде арестуван, това ще съм аз", написа Мъск в Twitter.
През уикенда той дори заплаши, че може да премести завода в Тексас или Невада.
Ходът на Мъск идва на фона на все по-настойчивите искания от страна на президента на САЩ Доналд Тръмп за поетапно разхлабване на ограничителните мерки и за рестартиране на икономиката.
В петък обаче местните власти във Фримонт, Калифорния, обявиха, че заради мерките срещу COVID-19 Tesla все още няма “зелена светлина” за възобновяване на производството на автомобили в основния си завод.
В същото време милиардерът увери служителите, че компанията е предприела всички необходими мерки, за да гарантира тяхната безопасност по време на работа.
Местните власти в окръг Аламеда, където се намира фабриката на Tesla, обявиха, че са информирани за намеренията на компанията да рестартира производството си и че се надяват да бъде договорен план, по който това да се случи.
В същото време губернаторът на Калифорния Гавин Нюсъм заяви, че е говорил с Мъск преди няколко дни и че е взел предвид неговите аргументи в полза на постепенното отваряне на икономиката на щата.
"Познавам основателя на Tesla, както и самата компания от много години и уважавам техния иновативен дух", заяви Нюсъм.
От Tesla дори заявиха, че ще съдят местните власти в Аламеда заради това, че не са се съобразили с препоръките на губернатора, с които се разрешава на промишлените предприя да отворят врати.
Мъск и преди е изказвал мнение, че иска да отвори и втора фабрика в САЩ извън Калифорния. След заплахата за преместване на производството през уикенда той получи директни оферти от губернаторите на Тексас, Джорджия, Юта, Оклахома и Невада.
Милиардерът отговори, че оценява поканите.
Междувременно в Детройт и щата Мичиган, считан за "автомобилната столица" на САЩ, работниците също започват да се завръщат на поточните линии.
По-малките компании, които работят като доставчици на компоненти за автомобилните гиганти, също рестартират производството си.