В тази страна 30% от пилотите на самолети са с фалшиви лицензи
Повече от 30% от пилотите в гражданската авиация на Пакистан са с фалшиви лицензи и не са квалифицирани да управляват самолети, обяви министърът на авиацията на страната.
В изказване пред народното събрание на Пакистан Гулам Сарвар Кан обяви, че 262 пилоти в страната "не са се явили лично на изпита" и са платили на някой друг, който да се яви от тяхно име.
"Те нямат опит в управлението на самолети," каза той.
В Пакистан има 860 активни пилоти, които обслужват полетите по вътрешните линии, в това число на официалния превозвач Pakistan International Airlines (PIA), както и на редица чуждестранни авиокомпании, каза Кан.
От PIA вече са забранили на всички свои пилоти с фалшиви лицензи да летят, информира CNN Money.
"От PIA признават, че фалшивите лицензи не са само техен проблем, но и на цялата авиационна индустрия в Пакистан," заяви говорителят на компанията Абдула Кан, добавяйки, че част от фалшивите пилоти управляват самолети и на чуждестранни превозвачи.
Резултатите от разследването бяха обявени тази седмица като част от предварителен доклад за самолетната катастрофа, при която загинаха 97 души в южния пакистански град Карачи на 22 май. Тогава самолет на PIA се разби, след като излетя от Лахор, като от всички пътници и екипажа на борда оцеляха само двама.
Кан не изясни дали двамата пилоти на полет PK 8303 са били с фалшиви лицензи.
Според доклада пилотите са си говорели за коронавируса и многократно са пренебрегнали предупрежденията от страна на контролната кула, преди самолетът да се разбие в жилищен район близо до летището.
Според Кан пилотите били информирани на три пъти от контролната кула, че самолетът е прекалено високо и не трябва да опитват кацане, "но капитанът не обърнал никакво внимание на тези инструкции."
Вместо това пилотите пристъпили към опит за кацане без да спуснат колесниците.
"Самолетът докоснал пистата с двигателите си," се казва в доклада. Вследствие на това били нанесени непоправими щети.
Пилотите вдигнали самолета отново във въздуха, но повредените двигатели отказали и това довело до катастрофата, според официалния документ.