Закърбърг: Не виждам кога служителите на Facebook ще се завърнат в офисите
Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Закърбърг обяви, че няма план за това кога служителите на компанията трябва да се върнат офисите в условията на продължаващото увеличение в броя на случаите на Covid-19 в САЩ.
Закърбърг заяви това, докато обсъждаше с анализатори финансовите резултати на Facebook за второто тримесечие. Той също така разкритикува администрацията на президента Доналд Тръмп за начина, по който е подходила към коронавируса, пише CNBC.
“Тъй като Covid се разраства бързо в САЩ в момента не виждам кога нашите екипи ще могат да върнат в офисите,” заяви Закърбърг. “Невероятно разочароващо е, защото изглежда, че САЩ можеше да избегне този скок в броя на случаите в момента, ако нашето правителство се бе справило по-добре със ситуацията.”
Това не е първият случай, в който Закърбърг критикува президента Тръмп за начина, по който се справя с Covid-19. Той отправи подобни критики и на 16 юли по време на публичен разговор с доктор Антъни Фаучи, който е водещият експерт по вирусни заболявания в САЩ.
През май Закърбърг заяви, че Facebook планира да позволи на служителите да започнат да се връщат в офисите на 6 юли.
Компанията обяви 11% ръст на приходите (18.7 млрд. долара) за второто тримесечие, въпреки ефекта от пандемията върху икономиката и разходите за реклама. Това оскъпи акциите на Facebook с над 6% в следборсовата търговия.
Разходите на компанията нарастват с 24% на годишна база през второто тримесечие, ако не бъде отчетено споразумението на социалната мрежа с щатска Федерална търговска комисия отпреди година. Увеличението е по-малко в сравнение с първото тримесечие и се дължи основно на спада в разходите, свързани с пътувания и събития в резултат на това, че служителите са работили от вкъщи.
Компанията също така обяви 1.80 долара печалба на акция, при прогнозирани 1.39 долара.
Месечният брой на активите потребители възлиза на 2.7 милиарда, при предварителни прогнози на анализаторите за 2.63 милиарда.
Дневния брой на активните потребители пък е 1.79 милиарда, при очаквани 1.74 милиарда.
Въпреки бойкота на някои марки, Facebook прогнозира ръст на приходите за третото тримесечие в размер на около 10%, докато очакванията на анализаторите са за увеличение от 7.9%.