Губещото подразделение за производство на автомобили на BMW AG допринесе за първата загуба на компанията от повече от десетилетие.

Резултатите, общо взето, обобщават как протече последното тримесечие за европейските автопроизводители, засегнати от пандемията от коронавирус.

Германската компания отчита 666 млн. евро загуба преди лихви и данъци за период – юни, което е първият и тримесечен отрицателен резултат от финансовата криза през 2009 г.

Автомобилният бизнес на BMW, който отчита по-голяма от очакваната оперативна загуба, е с основна вина, след като доставките на автомобили падат заради затворените предприятия и автодилъри, обявиха от компанията днес.

BMW е последният германски автопроизводител, който обяви резултатите си за последното тримесечие. Преди това Volkswagen отчете 2.4 млрд. долара и намали дивидента си, а от Daimler AG обявиха, че са преминали през най-лошото, но въпреки това трябва да закрият десетки хиляди работни места, информира Bloomberg.

Алиансът между Renault SA и Nissan Motor Co. беше подложен на натиск, след като японската компания беше с основна вина за отчетената от френския автопроизводител рекордна загуба в размер на 8.6 млрд. евро.

Моделът, който почти докара BMW до фалит, днес се продава за милиониКолата, която имаше известни собственици, като Елвис Пресли, актьора Фред Астер и принца на Монако Рение, не успява да очарова широката общественост

Акциите на BMW поевтиняваха с 4.4% в днешната сесия на борсата във Франкфурт. Книжата на компанията губят над една пета от стойността си от началото на годината.

Положителната новина за BMW идва от Китай, която започна да се възстановява през април и отчете ръст на годишна база в броя на продадените автомобили за второто тримесечие. BMW ще започне производството на електромобила iX3 в Китай тази година, като той ще бъде предложен първо на местния пазар.

Доставките на електромобили и хибриди нарастват през второто тримесечие, след като страните, в това число и Германия и Франция, увеличиха субсидиите за тях. От BMW обявиха, че очакват допълнителен ръст на сектора през второто полугодие.

Въпреки загубата, BMW потвърди прогнозата си за марж на оперативната печалба в размер на между 0% и 3%, след като я намали от между 2% и 4% през май.