Много от водещите автомобилни производители залагат на семейните седани и на SUV моделите в прехода към електрическата мобилност.

Honda обаче тръгва по друг път и избира принципа "по-малкото е по-добро" за своя първи изцяло електрически модел, пише Ройтерс.

Honda e, която дебютира на европейския пазар по-рано този месец, е компактен автомобил, предназначен основно за придвижване в градска среда.

За разлика от Tesla с техния Model 3, Audi и Hyundai, които поставят фокуса върху дългия пробег с едно зареждане на батерията, Honda предпочита да заложи на друга стратегия.

Именно високите цени на батериите до този момент задържаха електрическите возила по-скоро в премиум сегмента на пазара. Някои от водещите производители вече предлагат високопроходими SUV модели, които могат да изминат до 570 километра с едно зареждане.

Цената им обаче съвсем не съответства на бюджета на средностатистическото домакинство.

Капацитетът на батерията на Honda e горе-долу наполовина на този на Tesla Model 3 и е достатъчна за пробег от 280 километра с едно зареждане.

"Повечето електромобили използват батерии с голям капацитет, но в много от случаите той остава неизползван. Ние смятаме, че по-малките автомобили са по-подходящи за градската среда", заявява пред Ройтерс2 главният инженер на модела Honda e Томофуми Ичинозе.

Автомобилът е с ретро дизайн, напомнящ на моделите N360 и N600 от 60-те години на миналия век.

Цената му е около 33 000 евро и е по-висока от тази на Renault Zoe ZE50, което е малко по-просторно и има по-голям пробег.

Ичинозе и неговият екип от инженери обаче залагат на други предимства, като директното управление и високата маневреност, която улеснява сложните маневри в тесните градски улички. Страничните огледала са заменени с камери и дисплей на таблото, така че да се избегне постоянното им "закачане" при паркиране.

Моделът ще се продава само в Европа и в Япония, където ще дебютира в края на октомври. Honda очаква годишни продажби от около 10 000 броя в Европа и около 1000 в Япония, където малкият градски автомобил ще се предлага и като част от флотилията на компанията за споделени пътувания.

Засега компанията няма планове да пусне Honda e на американския и на китайския пазар, където по-големите SUV модели са предпочитани от шофьорите.