Първата електрическа Honda иска да доминира в тесните градски улички
Много от водещите автомобилни производители залагат на семейните седани и на SUV моделите в прехода към електрическата мобилност.
Honda обаче тръгва по друг път и избира принципа "по-малкото е по-добро" за своя първи изцяло електрически модел, пише Ройтерс.
Honda e, която дебютира на европейския пазар по-рано този месец, е компактен автомобил, предназначен основно за придвижване в градска среда.
За разлика от Tesla с техния Model 3, Audi и Hyundai, които поставят фокуса върху дългия пробег с едно зареждане на батерията, Honda предпочита да заложи на друга стратегия.
Именно високите цени на батериите до този момент задържаха електрическите возила по-скоро в премиум сегмента на пазара. Някои от водещите производители вече предлагат високопроходими SUV модели, които могат да изминат до 570 километра с едно зареждане.
Цената им обаче съвсем не съответства на бюджета на средностатистическото домакинство.
Капацитетът на батерията на Honda e горе-долу наполовина на този на Tesla Model 3 и е достатъчна за пробег от 280 километра с едно зареждане.
"Повечето електромобили използват батерии с голям капацитет, но в много от случаите той остава неизползван. Ние смятаме, че по-малките автомобили са по-подходящи за градската среда", заявява пред Ройтерс2 главният инженер на модела Honda e Томофуми Ичинозе.
Автомобилът е с ретро дизайн, напомнящ на моделите N360 и N600 от 60-те години на миналия век.
Цената му е около 33 000 евро и е по-висока от тази на Renault Zoe ZE50, което е малко по-просторно и има по-голям пробег.
ホンダ、新型EV「Honda e」を10月30日発売。価格は451万円から https://t.co/yf5OUCBVQk #ホンダ #honda #hondae pic.twitter.com/57I5FX8b3Z
— Car Watch (@car_watch) August 27, 2020
Ичинозе и неговият екип от инженери обаче залагат на други предимства, като директното управление и високата маневреност, която улеснява сложните маневри в тесните градски улички. Страничните огледала са заменени с камери и дисплей на таблото, така че да се избегне постоянното им "закачане" при паркиране.
Моделът ще се продава само в Европа и в Япония, където ще дебютира в края на октомври. Honda очаква годишни продажби от около 10 000 броя в Европа и около 1000 в Япония, където малкият градски автомобил ще се предлага и като част от флотилията на компанията за споделени пътувания.
Засега компанията няма планове да пусне Honda e на американския и на китайския пазар, където по-големите SUV модели са предпочитани от шофьорите.