Защо Индия отчита бум в продажбите на хвърчила по време на пандемията
Мохамед Ахмед продава хвърчила през последните 11 години и твърди, че търсенето никога не е било толкова голямо.
Продажбите в неговия магазин в Делхи скачат през последните шест месеца благодарение на коронавируса, пише BBC.
Ахмед твърди, че в повечето дни след блокадата на Индия на 25 март той зарежда магазина си с хвърчила на стойност 150 000 рупии (2 000 долара), които до вечерта са разпродадени.
"Омръзна ми да ми се обаждат," казва той. "Изведнъж всички имат нужда от хвърчила. Продължавам да получавам обаждания от най-различни места в страната. Търсенето е толкова голямо, че не смогвам."
Италианците крепяха духа си с песни от прозорците и терасите си, докато бяха блокади заради ограниченията около Covid-19, докато индийците пускат хвърчила от терасите и покривите на сградите си.
Асан Кан, който продава хвърчила в Мумбай, казва, че дори имало опасност те да свършат в страната.
"Периодът между април и август обикновено е най-слабият за продажби на хвърчила," казва той. "Тази година обаче съм продал около 500 000 броя в този период."
В съседен Пакистан хвърчилата също са особено популярни по време на пандемията. "Получавам обаждания дори от Карачи и Лахор в Пакистан, от хора, които предлагат да ми платят двойна цена", казва Кан.
Пускането на хвърчила е любимо занимание за свободното време в Индия от векове, като историци твърдят, че традицията води началото си от китайски пътешественици.
Това обаче обикновено е сезонна дейност в Индия. В повечето части от страната продажбите достигат връх около фестивала Макар Санкранти на 14 януари, който отбелязва началото на пролетта.
Тази година обаче блокадата във връзка с коронавируса осигури сериозна работа на индустрията по време на традиционно слабите за нея месеци. Дори и след като мерките бяха облекчени на етапи в периода юни – август децата поддържаха търсенето високи, тъй като училищата остават затворени.
В един или два индийски щата пускането на хвърчила дори бе забранено, защото хората се събираха на терасите и покривите.
Секторът на производство на хвърчила в Индия се оценява на 85 млн. долара през 2018 г. Местните производители изнасят и по света, но огромният местен пазара доминира в продажбите.
Момчетата и младите мъже са тези, които основно пускат хвърчила, но индустрията е силно зависима от жените. Десетки хиляди от тях, често подпомагани от техните деца и други членове на семейството, работят от домовете си в цялата страна, създавайки хвърчила.