Когато коронавирусната епидемия затвори училищата през март, Джесика Нелсън трябваше да се грижи за трите си деца.

Както повечето родители, тя трябваше да разпределя времето си между дневните задачи и грижата за децата.

Но само седмица по-късно бащата на Джесика умира, а нейният съпруг е диагностициран с COVID-19, което означава, че той трябва да остане карантиниран в спалнята им.

„Получавах малко помощ, ето защо всички отговорности и целия стрес паднаха върху мен“, казва тя.

Две от децата са на 8 и 9-годишна възраст, което означава онлайн обучение и доста повече време пред екраните. Третото дете на семейството е на 4 години.

Преди епидемията Джесика отпуска точно определено време на децата за онлайн активности, като през останалото време тя изисква от тях да помагат с домакинската работа.

„През първите месеци те прекарваха по 6-7 часа дневно пред екрана, като през това време те учеха, гледаха телевизия или играеха на своите таблети. Сега това време вече е ограничено до 2-3 часа на ден", казва още тя.

Семейството на Джесика обаче не е единственото, което отчита сериозен ръст на използването на лаптопи, компютри, таблети и телефони по време на пандемията.

Според проучване на ParentsTogether, общо 48% от децата, чиито родители са участвали в допитването, казват, че децата им прекарвали по 6 часа онлайн дневно, което е повишение от 500% спрямо времето преди COVID-19.

Business Insider потърси мнението на няколко родители и експерти за това как можем да менажираме времето на децата пред технологиите, при това във време, в което повечето от деня прекарваме у дома си.

Разделяйте времето онлайн и офлайн

Технологичният предприемач Татяна Белим винаги е ръководила своя бизнес от дома си в Дойлстаун, Пенсилвения. Когато обаче нейните деца, които са в тийнейджърска възраст, започнаха онлайн обучението през март, тя трябваше да разпредели по-добре семейните дейности.

Най-важното умение, на което родителите трябва да научат децатаПовечето обаче не го правят

„Когато децата учеха онлайн, това позволяваше на нас възрастните да свършим своята работа. Това обаче означаваше, че времето офлайн трябваше да го прекараме заедно.

Моят съвет към родителите е да запълните календарите си с активности за цялото семейство. Бъдете честни обаче – ще имате ли време за тях? Едва ли ще искате да изпитвате вина за това, че не сте успели да стигнете до тях.

Дни без технологии

Бю Кофрън, който има три деца на съответно 13, 10 и 6 години, казва, че в семейството има дни, в които не се използват технологии.

„Имаме 1 или 2 дни от седмицата, в които никой от семейството не използва технологии. Това означава и доста забавления – семейна кино вечер, рисуване, готвене и т.н."

Според д-р Томаяс Диенлин от Университета Hohenheim в Щутгарт е добре да помислим за активности, които са за цялото семейство. Такива могат да са разходките, готвенето, настолните игри и т.н.

Други родители, като Челси Принс и нейния съпруг, са намерили креативни начини да държат 2-годишните си близнаци далеч от технологиите..

„Използвах големи кашони, в които децата сядаха и това бяха техните работни места за оцветяване. В това време аз продължавах своята работа“, казва тя.

Ключът към ефективното управление на времето пред екрана може би започва от промяната на начина, по който родителите мислят.

Простото ограничаване на времето онлайн в момента не е уместно, тъй като ние разчитаме за всичко на технологиите – от ученето до социализацията.

Времето пред екраните

„Моето първо правило е да прекратим златното правило за време пред екрана", казва Алана Пейс, която е психолог и майка на три деца. В момента не е много удачно да поставяме граници за точно време, което децата са онлайн.

Според друг психолог - д-р Мерилин Принс-Мичел от Fielding Graduate University, установяването на правила в момента не е най-добрият метод.

„Колкото повече родителите опитват, толкова по-голяма съпротива ще срещат те. Най-добрият начин е да научим децата как правилно да управляват времето си онлайн. Ето защо можем да говорим с тях относно тези решения и времето, което е добре да сме пред технологиите."

Според професор Кендис Одгърс от Унивеситета Дюк, „вместо да се фокусират върху времето пред екрана на своите деца, родителите също трябва да управляват добре своето онлайн време.

Според него, времето, в което децата се учат да използват приложения и игри, може да е полезно. Родителите просто трябва да проверят дали тези игри са подходящи и безопасни за децата им, казва още той.

„Да, не харесвам Fortnite, въпреки че танците ми допадат, но съм играл на тази игра с детето ми, за да се убедя, че е безопасна за него.

Не забравяйте, че децата обожават да споделят с вас какво са видяли и научили от времето пред екрана", допълва той.