Китай представи прототип на супер бърз влак-стрела, който може да достигне скорост от 620 километра в час.

Машината слезе от производствената линия и направи своя дебют на церемония в югозападния град Ченгду в сряда.

Влакът вдига над два пъти по-висока скорост от машините на Eurostar и би могъл да измине разстоянието между Лондон и Париж за 47 минути на максималната си скорост.

Той е първият по рода си в света и е проектиран и произведен единствено от китайски експерти, според неговия съразработчик Югозападния университет Jiaotong.

Учебното заведение си сътрудничи с две държавни компании - China Railway Group и CRRC Corporation, за разработването на прототипа в рамките на програма за иновации в транспорта на стойност 60 милиона юана (7.5 милиона евро), съобщи агенция Xinhua, цитирана от Daily Mail.

Прототипът представлява локомотив с дължина 21 метра, проектиран да се движи с максимална скорост от 620 километра в час.

Той използва високотемпературна свръхпроводяща технология Маглев (транспортна технология, която позволява придвижване и управление на транспортно средство посредством действието на магнитни сили), различна от нискотемпературната технология, използвана от Германия и Япония в техните влакове Маглев, според експерти от Югозападния университет Jiaotong.

Екипът твърди, че китайската версия е по-лека и с по-проста структура. Освен това е по-евтина за производство и експлоатация.

Университетът пусна и експериментална железопътна линия с дължина 165 метра, която ще бъде използвана за тестване на прототипа и свързаните с него технологии.

Китай разполага с най-голямата високоскоростна железопътна мрежа в света, която се равнява на зашеметяващите 35 000 километра към 2019 г.

В момента високоскоростните пътнически влакове в страната работят на максимална скорост от 350 километра в час. Пътуващите могат да стигнат от Пекин до Шанхай - политическия и финансов център на страната, за 4.5 часа.

Японска компания се извини за влак, който подранил с 25 секундиСпоред Кейси Басил, американски блогър, който живее в Япония, това не е изненадващо: много хора в страната планират пътуването си до работа така, че да са на перона точно преди влакът да дойде

Китай може да се похвали и с първата в света търговска система Маглев.

Отсечката от 30 километра, открита през 2002 г. в Шанхай, свързва летище Пудонг Шанхай и центъра на града и струва повече от 1.1 милиарда евро.

Шанхайският Маглев е разработен съвместно от Shanghai Maglev Transportation Development и германски консорциум, състоящ се от Siemens AG, Thyssen Transrapid GMBH и Transrapid International GMBH.

Това е най-бързата търговска влакова система в света, достигаща 431 километра в час.

Най-бързият влак в света обаче е построен от Япония и все още не е пуснат в търговска употреба.

Влакът Маглев, експлоатиран от Japan Railways Group, постави световен рекорд, след като през 2016 г. достигна 603 километра в час на експериментална линия.