Дългият път на възстановяването за летищата и авиокомпаниите
За да се предотврати разпространението на пандемията от COVID-19, държавите по света предприеха редица мерки от началото на 2020 г.
Един от най-пострадалите бизнеси от затварянето на икономиките безспорно е самолетният транспорт.
Първият удар беше понесен още през март 2020 г., когато данните на Евростат отчетоха спад от 44% на всички осъществени полети (пътнически, товарни и пощенски), в сравнение със същия месец на 2019 г.
Последва още по-силен спад – до 91% през април, 90% през май и 84 на сто през юни.
По време на летния сезон беше наблюдавано известно възстановяване, тъй като пониженията в осъществените полети бяха 64% през юли и 53 на сто през август.
Последваха нови лоши месеци за авиокомпаниите, в които полетите намаляха с 59% през септември, след това с 62% през октомври и съответно 68 и 67% спад през ноември и декември.
Най-силен спад в общо 21 държави от общността беше отчетен именно през април. Намалените полети обаче се отразяват не само на туристическата индустрия и авиокомпаниите, но и на самите летища.
От Европейската статистическа служба изчисляват, че най-голям спад на полетите през януари 2021 г. се отчита на летищата в Мюнхен (25 400 полета по-малко, или спад от 85%), Париж (23 500 полета по-малко, или спад от 63%), Амстердам (23 100 полета по-малко, или спад от 61%), Франкфурт (23 100 полета по-малко или спад от 64%), както и Мадрид (22 900 полета по-малко, или спад от 70% спрямо януари 2020 г.
Сериозни понижения има също така и на летищата в Барселона, Рим/Фиумичино, Виена, Копенхаген и Дюселдорф.