Българска платформа за SMS маркетинг стъпва на световните пазари
Преди малко повече от година българската платформа за автоматизиран SMS маркетинг SMSBump беше придобита от американско-израелската платформа за електронна търговия Yotpo.
Това беше една от най-големите сделки по придобиване на стартъп в локалната екосистема.
Днес Yotpo вече спокойно може да се нарече "еднорог", след като успя да набере 230 милиона долара в поредния кръг за финансиране, който оценява компанията на общо 1.4 милиарда долара.
През последната година SMSBump беше един от основните двигатели в портфейла на компанията, постигайки ръст от 170% на годишна база и разширявайки клиентската си база но над 90 000 фирми по целия свят, съобщава онлайн изданието The Recursive.
Последното финансиране на Yotp идва от досегашния основен акционер Bessemer Venture Partners, както и от новия партньор в лицето на Tiger Global. В капитала на компанията участват и други инвеститори, като Claltech Investment, Coin Ventures, Hanaco, Vertex Ventures и Vintage Investment Partners.
След като премина гранизата от 100 000 долара средногодишни приходи, Yotpo има намерение да се фокусира върху създаването на цялостна платформа за електронна търговия, чиято цел е да помогне на търговците да се отличават на пазара и да привличат потребители.
"Винаги сме вярвали, че електронната търговия ще се превърне в доминираща форма на пазаруване, но през 2020 г. тя преживя много рязко ускорение. В момента това е най-важният сектор, в който всеки иска да присъства. Но това означава също така, че конкуренцията ще става все по-силна.
Интегрирайки нашите продукти и консолидирайки базите си от данни в единна платформа, търговците ще могат да опознаят своите потребители на много по-дълбоко ниво, да им осигурят възможно най-доброто преживяване и да получат максимална възвръщаемост за усилията си", казва изпълнителният директор на Yotpo Томер Тагрин.
Сред клиентие на копманията са марки, като Patagonia, Steve Madden и GoPro.
Успоредно с финансовия си растеж, SMSBump планира и разширяване на своя локален екип в София. Целта е той да се превърне в основния център за разработки и иновации на Yotpo за региона на Източна Европа, по думите на основателите на платформата Михаил Стойчев и Георги Петров.
"Радваме се, че един от големите играчи, какъвто е Yotpo, влиза на бългаския пазар. Очаква ни много интересна година, в която се надяваме да увеличим екипа си в София до 80 човека. Те ще са както технически специалисти (програмисти, разработчици, Q&A и т.н.), така и експерти в областта на човешките ресурси, маркетинга и дизайна", казва Михаил Стойчев.
"Новият кръг на финансиране отваря нови хоризонти пред нас и нашият български офис ще бъде ключов в тази мисия. Освен създаването на нови екипи, ще трябва да разработим и нови функционалности, които да засилят позицията ни на световния пазар", добавя Георги Петров.
Българският екип ще трябва не само да разшири възможностите на софтуера на SMSBump и да го направи достъпен за все повече търговци и платформи, но и да го интегрира с останалите продукти на Yotpo.
Приложението за SMS маркетинг е само един от инструментите в бъдещата интегрирана платформа на компанията. Освен него тя ще включва различни възможности за събиране на информация, събиране на ревюта от потребители, програми за лоялност, рекламни визуализации и др.
По данни на платформата компаниите, които използват два или повече от продуктите на Yotpo, растат с 54% по-бързо от тези, които ползват само един.
Придобиването на SMSBump от Yotpo през 2020 г. беше най-голямата сделка с изцяло български стартъп. Преди това компанията получи финансиране от 360 000 евро от Eleven Ventures.