Най-голямата компания за хранителни продукти в света Nestle SA се подготвя за ръста в потреблението на кафе след пандемията, пускайки безконтактни машини за кафе за офиса и твърди, че новите й вкусове ще спечелят още повече клиенти, които си правят кафе у дома.

Производителят на Nespresso и Nescafe планира по-мащабно производство на кафемашини, които могат да бъдат контролирани чрез смартфон, отговаряйки на опасенията за пренасяне на вируса, казва в интервю за Bloomberg Дейвид Рение, който отговаря за марките кафе в Nestle.

Кафето е един от двигателите зад ръста в продажбите на Nestle през миналата година и съставлява по-голяма част от бизнес с напитки на компанията, оценяван на 24 млрд. долара.

След слабото начало на Nespresso в края на първото десетилетие от новото хилядолетие, Nestle предприе по-смели стъпки за подсилването на бизнеса с кафе в САЩ в последните години. Компанията похарчи 7.15 млрд. долара за партньорство със Starbucks през 2018 г., а сега Nestle произвежда продуктите на веригата за консумация у дома в световен мащаб.

Това се оказа истинска благодат за компанията по време на пандемията, когато потребителите е по-вероятно да използват капсули от Starbucks в Nespresso машина, отколкото да се разходят за кафе.

Ваксинацията открехва вратата към живота след пандемията, а Nestle търси възможности да разшири дейността си в офисите, докато в същото време се опитва да поддържа нарастващото търсене за правене на кафе у дома с нови капсули и видове разтворимо кафе.

“Някои хора се завръщат в офисите, но те няма да са толкова многобройни, както преди COVID-19,” казва Рение. “Консумацията на кафе у дома ще продължи да се увеличава.”

Защо студеното и горещото кафе са различни на вкус?Науката диктува дали вкусът му е повече или по-малко горчив

Рение вижда големи перспективи за растеж в Китай, където средната консумация на кафе е едва малко над седем чаши на човек годишно. Nestle отвори близо 900 локации в Starbucks в Китай миналата година, докато страната се възстановяваше от локдауните по-бързо от другите. Индия и Африка също са приоритетни пазари за разрастване на Nestle.

Безконтактните кафемашини ще бъдат пуснати в световен мащаб, като в идните седмици престои излизането им на пазара в Русия и Китай.

САЩ изпревари Франция като най-големия пазар на Nespresso в света през миналата година, а според Рение там все още има място за растеж, тъй като капсулите и разтворимото кафе са все повече на мода. Студеното кафе и кафето с различни вкусове ще бъде на фокус там през 2021 г.

“Хубавото нещо относно щатския пазар е, че той е много голям. Ние все още сме относително нови там,” казва Рение.

През 2014 г. швейцарската компания представи нова версия на машините Nespresso на име Vertuoline, която може да прави по-големи кафета за американските потребители. Това може да е породило у тях вкус и към еспресото.

Капсулите Nespresso изпреварват по продажби капсулите Green Mountain на Keurig и вече са на второ място през миналата година, по данни на Euromonitor. Водещата марка си стават капсулите на Starbucks, които се произвеждат от Nestle.

Nespresso бутиците ще продължат да играят ключова роля в стратегията на марката, но нарасналата важност на електронната търговия означава, че компанията ще потърси оптимизация на мрежата си от магазини, която в момента включва 816 бутика в 76 страни, казва Рение.

От компанията очакват стойността на глобалния пазар на кафе да нарасне с 4-5% в следващите няколко години със завръщането на хората в офисите и към старите им навици за консумация на кафе, според Рение.

Това означава, че нуждите от зелено кафе може да нараснат с 2% като количество. Продажбите на кафе на Nestle се увеличават с 5% през миналата година.