Френските законодатели направиха стъпка към забрана на кратките вътрешни полети, които могат да бъдат покрити с алтернативни влакови маршрути, като целта на този ход е намаляване на въглеродните емисии.

През уикенда депутатите подкрепиха законопроект, който ще сложи край на самолетните маршрути, които могат да бъдат заменени с пътувания с влак за по-малко от два часа и половина.

Свързващите полети обаче няма да бъдат засегнати от законодателните промени.

Планираните мерки ще бъдат подложени на още едно гласуване в Сената, преди да се превърнат в закон.

Авиокомпаниите по света бяха сериозно засегнати от пандемията от коронавирус, като, според уебсайта Flightradar24, броят на полетите през миналата година е намалял с близо 42%, в сравнение с 2019 г.

Новите мерки биха могли да засегнат пътуването между Париж и различни френски градове, сред които Нант, Лион и Бордо.

Безшумен самолет без прозорци, с който Ню Йорк е на 3 часа от ЛондонСамолет, достигащ скорост от 1 100 км/ч, ще изминава разстоянието от Ню Йорк до Лондон за около три часа и половина

Към френското правителство обаче е имало и призиви за въвеждането на по-строги правила спрямо вътрешните полети.

Гражданската конвенция за климата във Франция, която беше създадена от президента Еманюел Макрон през 2019 г., предлага спирането на полети, които могат да бъдат заменени с пътувания с влак с продължителност до 4 часа.

Гласуването през уикенда дойде само няколко дни, след като френското правителство увеличи повече от два пъти дела си в Air France. Преди това правителството беше предложило 7 млрд. евро заеми в помощ на авиокомпанията по време на пандемията, въпреки че министърът на икономиката на Франция тогава заяви, че финансирането зависи от премахването на част от вътрешните полети.

Това не е първият случаи, в който се въвеждат подобни мерки.

Миналата година Австрийските авиолинии се отказаха от маршрута между столицата Виена и град Залцбург в ползва на влаковите превози, след като превозвачът получи спасителни средства от държавата, пише BBC.