Могат ли е-спортовете да станат олимпийска дисциплина?
Електронните спортове са още по-близо до това да се превърнат в олимпийска дисциплина.
Международният олимпийски комитет обяви плановете си да организира виртуално събитие преди тазгодишната олимпиада в Токио, в което ще участват най-добрите състезатели в различни видеоигри, съобщава Bloomberg.
Виртуалните серии ще се проведат от 13 до 23 юни и ще включват надпревари в различни дисциплини - от бейзбол до автомобилни състезания.
Това би било първото подобно събитие, лицезирано официално от Международния олимпийски комитет.
Сред видеоигрите, които ще бъдат включени във виртуалните състезания, ще бъдат Powerful Pro Baseball 2020 на Konami, състезателният симулатор Gran Turismo на Sony и велосипедната симулация Zwift на американската Peloton Interactive.
Очаква се във виртуалните надпревари да се включат и други дисциплини, като гребане, плаване и др. Ще се насърчава масовото онлайн участие от различни места по света, включително и от тренировъчните зали на спортистите.
Организаторите на състезания от сферата на e-спортовете отдавна настояват те да бъдат включени в Олимпиадата под една или друга форма. Те се радват на растяща популярност през последните години, но пандемията от COVID-19 значително ускори тази тенденция.
Глобалният пазар на електронните спортни състезания се очаква да нарасне с 15% и да достигне 1 милиард долара тази година, показва проучване на маркетинговата компания Newzoo.
В същото време обаче новите случаи на COVID-19 в Япония нарастват през последните седмици, което отново поставя под въпрос съдбата на лятната Олимпиада.
Организаторите вече обявиха, че чуждестранни посетители на събитията няма да бъдат допускани, а решението за това дали местните фенове ще могат да посещават състезанията беше отложено.