ООН: Една пета от всички продажби през 2020 година са били онлайн
Онлайн продажбите заемат дял близо една пета в общия търговски оборот на дребно през миналата година. Ограничителните мерки и локдауните по света, целящи да ограничат разпространението на пандемията от COVID-19, са основният двигател на бума в електронната търговия, показва проучване на ООН.
Онлайн продажбите представляват 19% от общите продажби на дребно през 2020 г. в сравнение с дял от 16% година по-рано, според оценки на Конференцията по търговия и развитие на ООН (UNCTAD).
Южна Корея отчита най-висок дял от 25.9%, следвана от Китай с 24.9%, Великобритания с 23.3% и САЩ с 14%.
Според последните налични прогнози продажбите чрез електронна търговия в световен мащаб са се увеличили с 4% до 26.7 трилиона долара през 2019 г., съобщава още UNCTAD. Това включва продажби между отделните бизнеси (B2B) и бизнес към потребител (business-to-business) и се равнява на 30% от глобалната икономическа продукция през същата година.
Данните за 13-те най-големи платформи за онлайн търговия са разнопосочни. Тези, които предлагат услуги, свързани с туризъм и пътувания, се наблюдава рязък спад в брутния обем на продажбите.
Американската компания за онлайн пазаруване на пътувания за потребителски и малки бизнес пътувания Expedia пада от пето място в класацията за 2019 г. на 11-о място през 2020 г., Booking Holdings - от 6-о на 12-о място и Airbnb, която емитира акции на борсата през 2020 г. - от 11-о на 13-о, се посочва в доклада.
В същото време китайската Alibaba остава на върха в класацията за брутния обем на стоките, следвана от американския технологичен гигант Amazon.
Въпреки спада при компаниите за туристически услуги, общият обем на продажбите на 13-те най-големи компании за електронна търговия се е увеличил с 20.5% до 2.9 трилиона долара през 2020 г., надвишавайки темповете на растеж с 17.9% през 2019 г.