Ето каква е заплатата на Илон Мъск
Милиардерът Илон Мъск няма нужда от заплата – това става ясно от обявление на компанията, пише CNN Business.
През 2020 г. неговата заплата е била 0 долара, но за сметка на това той е получил опции за покупка на акции от компанията, които днес се оценяват на 22 млрд. долара.
Заплатата на Мъск за 2019 г. беше 23 760 долара, а за година по-рано – 56 380 долара. Той обаче не е взел полагащите му се суми, съобщават от компанията.
Според споразумение от 2018 г., заплащането, което Мъск получава, е изцяло базирано върху няколко фактора – продажби на компанията и представянето на акциите на Tesla.
10-годишното споразумение включва 12 заложени цели. За да получи целия бонус през следващите години, пазарната капитализация на компанията трябва да е поне 650 млрд. долара, а продажбите на Tesla следва да достигнат 175 млрд. долара годишно.
През 2019 г. Мъск получи опции на стойност 30.5 млрд. долара. Те дават възможност за покупка на акции от компанията на договорена преди това значително по-ниска стойност.
Ето как Илон Мъск печели и харчи парите сиМъск притежава вече 90 млрд. долара
Година по-късно той получи опции за покупката на 33.8 млн. акции при съвкупна цена от 2.4 млрд. долара. В петък тези книжа се оценяваха на 21.9 млрд. долара.
Съгласно споразумението от 2018 г. Tesla трябва да продаде акции на Мъск при цена от 70.01 долара. За сравнение – в петък цената на книжата беше 716.70 долара, т.е. печалбата към момента на Мъск е разликата между двете цени.
От началото на 2021 г. Мъск е изпълнил още две от заложени цели, което означава, че е имал възможността да купи 16.9 млн. акции, оценени към днешна дата на 10.9 млрд. долара.
"Единственият вариант да продам опциите ми ще е, когато срокът им изтича и аз просто няма да имам друга възможност“, каза Мъск през юни тази година.
От компанията допълват, че главният им изпълнителен директор не е продал нито една своя акции през 2019 и 2020 г., пише CNBC.
През 2020 г. книжата на Tesla добавиха 743% към стойността си, което ги направи най-добре представящите се на борсата в САЩ, а самата компания се превърна в най-скъпия автомобилен производител в света.