Захарина Вецева, TELUS Bulgaria: Отличаваме се с грижата си за служителите
„Нашата компания представлява една индустрия, за която преди пандемията беше абсолютно немислимо да се говори за home office и да приемем възможността, че ще можем да работим така“.
Това заяви Захарина Вецева, “Корпоративни комуникации и корпоративна социална отговорност” в TELUS International Bulgaria, по време на панел Home Office от второто издание на форума Digital Trends.
„Благодарение на добрата организация, доста бързо успяхме да преминем в този режим и в момента 90% от екипа работи от вкъщи, като една много малка част от служителите посещават офиса.
Разбира се, взимаме всички необходими мерки за офиса, но дигитализирането на процесите стана благодарение на тази ситуация. Ние успяхме да дигитализираме и вътрешните процеси по отношение на служителите и какво правим за тях. Успяхме да помогнем и на нашите клиенти да дигитализират процесите си, така че максимално много да ги оптимизират“.
По нейни думи това е наложило въвеждането на много новости.
„През изминалата година въведохме една платформа за вътрешна комуникация, с която хората ни да могат да бъдат свързани, защото в нашата индустрия е много важна и ангажираността на екипа. Това е показател, който постоянно следим, но в ситуацията на home office трябва да полагаме допълнителни усилия в тази насока“.
По отношение на корпоративната среда и корпоративната социална отговорност Вецева заяви, че още преди пандемията корпоративната социална отговорност се е превърнала в основен критерий за кандидатите, които търсят работа, заради който те избират бъдещия си работодател.
„Това е нещо, което отличава компаниите на пазара и което е атрактивно за кандидатите за работа. В тази връзка, ние в TELUS International винаги много сме държали на корпоративната социална отговорност. Имаме фондация, която е създадена към компанията, чрез която се опитваме да помагаме на местните общности посредством проекти, които финасираме.
Имаме и страхотни традиции по отношение на доброволчеството и това е едно от големи предизвикателства - как големите компании преформатират големите събития, които са свикнали да провеждат, независимо дали става въпрос за корпоративна социална отговорност или други големи събирания на служителите“.
Вецева посочи, че преди пандемията компанията е организирала доброволчески събития с присъствието на 800-900 човека.
„За да продължим да бъдем полезни на обществото по същия начин, трябваше да променим модела. Бих казала, че се справихме доста успешно с това и да дадем на хората възможност да доброволстват в малки групи, което пък допринася и за връзката им с компанията, и за баланса между работодател и служител. Той за нас винаги е бил изключително важен и затова сме отделяли и продължаваме да отделяме голямо внимание на баланса между работата и почивка.
Едно от нещата, които въведохме по време на пандемията, беше специална програма с нашите психолози, така че те да бъдат достъпни за служителите, които да могат да получават полезна информация за това как да се чувстват спокойни по време на тези предизвикателни времена или пък ако имат нужда от някаква друга помощ“.
По отношение на програмата „Мога там, искам тук“ на TELUS Internationa Bulgaria, Вецева каза, че тя е стартирала още през 2017 г., тъй като 30% от служители на компанията в България се чужденци от 50 националности, кото се преместват, за да дойдат тук и да работят в София или Пловдив.
„Тогава си казвахме, че след като има чужденци, които биха искали да дойдат и да работят в България, вероятно има и българи, които живеят в чужбина и с удоволствие биха се прибрали, стига да знаят малко по-добре какви професионални възможности има тук, тъй като много от тези хора са заминали преди доста години и за тях средата и икономическата ситуация понякога е непозната и не си дават сметка колко много се е развила тя”.
По време на пандемията от TELUS International Bulgariа предоставят финансов стимул на тези българи, които искат да се приберат в страната и да започнат работа в компанията, като отчитат положителна тенденция в тази насока.
„Положителната тенденция по време на пандемията, благодарение и на това разместване, което се получи на пазара на труда, беше, че много българи се прибраха тук. По някои данни това са над 200 000 души и ние виждаме и голям интерес към програмата, който все още продължава – българи, които продължават да кандидатства по програмата „Мога там, искам тук“, каза още Вецева.
„Хубавото е, че обратната връзка от хората, които вече са се прибрали, е, че всъщност, те са много доволни от избора, който са направили. Тук в българска среда виждат много големи компании, сред които и нашата, които предоставят условия на труд, съпоставими с тези в много други компании, които оперират на европейския или световния пазар“, допълни Вецева.
По нейни думи културата на една компания е изключително важна по отношение на задържането на талантите и това те да се чувстват щастливи.
„Това, което отличава нашата компания, е грижата за служителите. Ние се стараем да ги изслушваме максимално много, да имаме двупосочна комуникация, да разбираме добре нуждите им и да сме адекватни на ситуацията, което се постарахме да направим и сега с тази нова ситуация, в която се намираме.
Това, което наблюдаваме, е, че освен грижата за тях, за хората е много важна и корпоративната социална отговорност - възможността да работят в компания, която се грижи, както за служителите си, така и за местните общности и това те да се чувстват полезни благодарение на компанията“, каза още тя.