Alibaba преструктурира електронната си търговия
Alibaba Group Holding Ltd обяви, че ще преструктурира електронната си търговия в чужбина и на китайския пазар и ще замени своя главен финансов директор. Тез промени идват на фона на силната конкуренция, забавящият се темп на растеж и мерките на регулаторните органи срещу компанията.
Alibaba ще сформира две подразделения – за международна електронна търговия и за електронна търговия в Китай, което е част от усилията й да стане по-гъвкава и да ускори растежа си, информира Ройтерс.
Международното подразделение за дигитална търговия ще включва AliExpress, която се използва основно от клиенти на дребно от Европа и Южна Америка, южноазиатското й подразделение за електронна търговия Lazada, както и Alibaba.com, която е насочена повече към продажбата на чуждестранни бизнес клиенти.
То ще бъде оглавено от Дзян Фен, който бе начело на китайските онлайн магазини, а промяната е в тон с целта на Alibaba да превърне “глобализацията” в основен приоритет в добавка към облачните технологии и потребителските разходи.
Китайското поделение за електронна търговия ще включва двата основни пазара на Alibaba - Tmall за установени марки и Taobao, където могат да продават всякакви търговци. То ще бъде оглавено от Труди Дай, която преди това е оглавявала редица платформи на Alibaba.
Новата структура поставя Дай начело на всички пазари на Alibababa за търговия на дребно в Китай, в това число и на Taocaicai, Taobao Deals и Lingshoutong, казва пред Ройтерс анализаторът Ксяоян Уанг от 86research.com.
От Alibaba също така обявиха, че заместник-финансовият директор Тобу Ксъ ще наследи Маги Ву на поста главен финансов директор от април. Ксъ се присъедини към Alibaba от PWC преди три години.
Акциите на Alibaba поевтиняваха с 6% по-рано днес, проследявайки спада от петък в САЩ.
Миналия месец Alibaba занижи прогнозата си за ръста приходите за годината до най-ниските нива от 2014 г. Продажбите на компанията по време на „Деня на самотните сърца“ също отчитат рекордно слаб ръст.
Китайските регулаторни органи предприеха мерки спрямо технологичния и други сектори, а през април Alibaba бе глобена с рекордните 18 млрд. юана (2.8 млрд. долара) за това, че е злоупотребявала с доминиращата си позиция на пазара.