Хората прекарват средно по 4.8 часа на ден в приложенията на мобилните си телефони, според проучване на компанията за аналитични данни App Annie.

В доклада на App Annie се казва, че през 2021 г. има 230 млрд. изтегляния на приложения в световен мащаб, а разходите, свързани с тях, са на стойност 170 млрд. долара.

Най-изтегляното приложение в световен мащаб е TikTok, като потребителите прекарват с 90% повече време в него, отколкото през 2020 г.

"Големият екран бавно умира, докато мобилните устройства продължават да чупят рекорди на практика във всяка категория – прекарано време, изтегляния и проходи," казва главният изпълнителен директор на App Annie Тиодор Кранц, цитиран от BBC.

От компанията прогнозират, че до второто полугодие на 2022 г. броят на активните потребители на TikTok ще надхвърли 1.5 млрд. долара месечно.

Средното време, което потребителите прекарват в различни мобилни приложения през 2021 г., е 4 часа и 48 минути на ден, което е с 30% повече, в сравнение с 2019 г.

Изчисленията са направени за 10 пазара, сред които Индия, Турция, САЩ, Япония, Мексико, Сингапур и Канада.

Потребителите в Бразилия, Индонезия и Южна Корея прекарват по над 5 часа на ден в различни мобилни приложения.

От това време 7 на всеки 10 минути се прекарват в социални, фото и видео приложения, като TikTok е лидер.

Разходи за реклама

Мобилната екосистема като цяло остава в много добро състояние. През 2021 г. са пуснати 2 млн. нови приложения и игри, а броят на приложенията, които са генерирали по над 100 млн. долара, е нараснал с 20%.

Приложения за запознанства пускат стикери за ваксинацияПолзващите приложения за запознанства във Великобритания ще могат да избират дали да поставят стикер към своя профил, който да указва, че са ваксинирани срещу COVID-19 или че подкрепят ваксинацията

YouTube е най-популярното приложение за стрийминг на видео, генерирайки по над 1 млн. изтегляния в 60 различни държави. Netflix се нарежда на второ място в много региони.

Мобилните игри също отчитат ръст, като хората са похарчили общо 116 млрд. долара за тях. Особено популярни са игри, като Hair Challenge и Bridge Race.

Някои потребители се оплакват от броя на рекламите в подобни игри, но рекламата в приложенията, като цяло, се справя изключително добре, като разходите на рекламодателите в световен мащаб са надхвърлят 295 млрд. долара през миналата година.

Приложения, свързани с благосъстоянието

Някои от тенденциите, установени от проучването, отразяват по-мащабни промени, особено във връзка с това как пандемията промени начина, по който живеят хората.

Например, те прекарват много време в приложения за пазаруване – повече от 100 млрд. часа в световен мащаб, като това време се увеличава с най-бързи темпове в Сингапур, Индонезия и Бразилия.

Има и голям растеж при приложенията за доставка на храна и напитки, като UberEats и Grubhub.

Броят на сесиите в подобни приложения се е увеличил до с 50% на годишна база до 194 мрд. през 2021 г., според проучването.

Приложенията за здраве и фитнес също отчитат ръст на потреблението, тъй като заради пандемията посещенията на фитнеси и групови занимания бяха ограничени.

Приложенията за медитация, като Headspace и Calm, също се оказват много популярни, особено сред младите хора. Петте най-изтегляни отчитат 27% ръст през 2021 г.

Разходите в приложения за запознанства надхвърлят 4 млрд. долара, което е с 95% повече, в сравнение с 2018 г.