Десети пореден месец спад на продажбите на леки коли в Европа
Продажбите на нови коли в Европа намаляват вече десети месец подред заради дефицита на микросхеми, проблеми с веригите на доставки и рекордната инфлация, която възпира купувачите, съобщава Ройтерс.
По данни на Европейската асоциация на автопроизводителите, количеството на регистрираните коли е паднало с 20% - до 830 447, през април. Това е най-големият спад през тази година.
Автопроизводителят Stellantis NV, образуван след сливането на PSA Group и Fiat Chrysler, е пострадал най-много от всички. Акциите му са паднали с 31%.
Проблемите, задържащи производството, провокираха анализаторите на LMC Automotive да понижат оценката на продажбите на леки коли в Западна Европа за всеки от последните четири месеца. Сега те очакват, че годишните доставки ще намалеят с 6% през 2022 г. и ще възлизат на по-малко от 10 млн. единици.
Проблемите с предлагането в цял свят не демонстрират значителни признаци на отслабване. Същевременно, основните перспективи за търсенето се влошават. Тази година домакинствата изпитват сериозен спад на реалните приходи. Ключов фактор на този етап продължава да бъде и проблемът с доставките.
Най-рязкото понижаване на продажбите е в Италия, където те са намалели с ⅓. В същото време броят на новите регистрации в Германия и Франция е паднал с над 20%.
Дефицитът на микросхеми принуждава някои купувачи да чакат до 18 месеца различни модели, които се радват на търсене. Главният изпълнителен директор на Volkswagen AG Хърбърт Дис заяви миналата седмица, че компанията напълно е разпродала електромобилите за тази година в САЩ и Европа.
Световните вериги на доставки страдат от локдауна в Китай. Контейнеровозите с коли са блокирани на китайските пристанища.
И автомобилният пазар в Китай е в недобра ситуация. Продажбите там са намалели наполовина, информира ixbt.com.
През април в страната са продадени 965 хиляди коли - с 43.4% по-малко, сравнено с година по-рано.
Както отбелязват от Китайската асоциация на автопроизводителите (СААМ), това е най-лошият резултат от февруари 2020 г., когато Китай беше парализиран от пандемията от коронавирус. Новият спад на продажбите е провокиран от поредната вълна на заболели. В няколко региона и завода беше наложен локдаун.