Пет съветa, които да следвате, когато изоставате с работата
Когато работата се натрупа, е твърде лесно да изостанете с проекти и срокове.
В съчетание с вездесъщия стрес от COVID-19, повечето работа може да ви изглежда като непреодолима планина.
Не сте сами, ако напоследък преминаването през работния ден е по-трудно. Дори професионалните съветници по продуктивност понякога изостават.
Ето някои от най-добрите съвети, които те следват, когато изостават от работата, за да не се чувстват претоварени.
Приоритизирайте
Първо седнете и се опитайте да организирате всичко по важност. Започнете с най-трудните задачи, а за края на деня оставете най-лесните. Не правете всичко, без да спирате. Важно е да си починете - разходете се, изпийте голяма чаша вода, уверете се, че сте яли днес. Не се страхувайте да помолите за помощ, ако е необходимо.
Напишете всичко на хартия
Вземете празен лист хартия и начертайте вертикална и хоризонтална линия през центъра, така че да имате четири квадранта. На тях напишете „Трябва да направя“, „Мога да направя“ и „Искам да направя“. И просто започнете да пишете всичко, което е в главата ви в тези четири категории.
Сега, когато имате всичко черно на бяло, ще ви бъде по-лесно да започнете със задачите.
Намалете натоварването
Когато изоставате с работата, инвестирайте малко повече време в планиране и направете списък с всички текущи проекти, които имате. След това вижте дали можете да делегирате някой от тези проекти на друг или да откажете някой, защото са по-малко важни или значими от останалите.
На проектите, които остават, гледайте крайните срокове, за да прецените дали може да ги свършите, като се има предвид колко време, внимание и енергия имате.
Общувайте, ако задачата ви включва други хора
Първото нещо, което е добре да направите, е да отстъпите крачка назад и просто да спрете, защото справянето с толкова много неща, случващи се наведнъж, е просто претоварване с информация. Но да направите пауза означава да не гледате имейли и да не проверявате телефона си. Съберете мислите си и начертайте следващите стъпки. Признайте, че това са фактите.
След това погледнете проектите и сроковете. Работата, която трябва да свършите. Това само ваша собствена работа ли е или включва други? Ако е така, тогава комуникацията с тях трябва да бъде първото нещо. Това разграничение е важно. Ако някой очаква нещо от вас, незабавно му кажете: „Това е новата времева линия“, „Мога ли да ви предам това до този момент?“ или ги накарайте да осъзнаят какво се случва.
Успокойте ума си
Често хората търсят решение с едно щракване. Но това изисква умения, които трябва да практикувате редовно, за да овладеете: управление на стреса и устойчивост, приоритизиране и управление на времето и задачите.
Намерете вашия начин за успокоение – медитация, йога, написване на всички задачи на лист, делегиране, изключване на телефона или социалните медии. Когато сте спокойни и концентрирани, тогава и работата ще върви.