Facebook ограничава наемането на нови хора и се готви за трудни времена
Собственикът на Facebook - Meta Platforms, ще ограничи плановете си за наемане на инженери с поне 30% тази година.
Това заяви изпълнителният директор Марк Закърбърг пред служителите си, като ги предупреди да се подготвят за дълбок икономически спад.
"Ако трябва да се обзаложа, бих казал, че това може да е един от най-лошите спадове, които сме виждали в новата история“, каза още Закърбърг в своето изявление, цитирано от Ройтерс.
Meta намали целите си за броя на новонаетите инженери през 2022 г. до около 6000-7000, което е доста под досегашните планове за наемане на около 10 000 нови инженери.
В допълнение към по-малкия брой на новонаетите служители, компанията ще остави определени позиции незаети и ще засили контрола върху управлението на представянето. В крайна сметка, плановете предвиждат отстраняване на служителите, които не могат да постигнат по-агресивните цели.
"Реално погледнато, вероятно има куп хора в компанията, които не трябва да са тук. С повишаването на очакванията и на целите, някои от вас може да решат, че не се чувстват добре на това място. Аз нямам нищо против този избор“, каза още Закърбърг.
Социалната мрежа се готви за по-слабо второ полугодие, тъй като се справя с макроикономическия натиск и проблемите с поверителността на данните в своя рекламен бизнес.
"Компанията трябва да приоритизира по-безмилостно и да работи с по-икономични и по-добре работещи екипи“, пише главният продуктов директор Крис Кокс в бележка до служителите.
„Трябва да подчертая, че предстоят трудни времена и насрещните ветрове са жестоки. Трябва да работим безупречно в среда на по-бавен растеж, където екипите не трябва да очакват огромен приток на нови инженери и бюджети“, пише още Кокс.
Насоките са поредната негативна прогноза, която идва от ръководителите на Meta. Те вече обявиха намаляване на разходите в много отдели на компанията тази година в лицето на забавящите се продажби на реклами и ръста на потребителите.
Технологичните компании очакват евентуална рецесия в САЩ, но спадът в цената на акциите на Meta беше по-сериозен, отколкото при конкурентите Apple и Google.
Най-голямата социална мрежа в света загуби около половината от пазарната си стойност тази година, след като съобщи, че броят на ежедневните активни потребители на нейното водещо приложение Facebook отчита тримесечен спад за първи път в историята.
Стремежът към по-строги икономии идва в труден момент, съвпадащ с два основни стратегически ориентира - прекрояването на социалните медийни продукти, за да бъдат конкурентоспособни на приложението за кратки видеа TikTok, и скъпият дългосрочен залог върху технологиите за добавена и виртуална реалност в метавселената.
В своята бележка Кокс казва, че Meta ще трябва да увеличи петкратно броя на графичните процесори в своите центрове за данни до края на годината, за да добави необходимата изчислителна мощност за изкуствения интелект.
Интересът към краткия видео продукт Reels в стил TikTok на Meta нараства бързо. Потребителите удвояват времето, което прекарват в Reels както в Съединените щати, така и в световен мащаб.
"Това ангажиране на потребителите с Reels може да осигури ключов път за укрепване на крайния резултат, което прави важно да се повишат и рекламите колкото е възможно по-бързо", добави Кокс.
По думите му Meta вижда възможности за ръст на приходите в инструментите за бизнес съобщения и онлайн пазаруването.
Той каза още, че хардуерното подразделение на компанията е фокусирано върху успешното пускане на слушалките със смесена реалност с кодово име Cambria, които се очакват през втората половина на годината.