Разходите за живот растат: Работодателите са на ход
През последните месеци разходите за живот стават все по-високи. Цените на храните, дрехите, обувките и други стоки от ежедневна необходимост се покачват буквално ден за ден. В такъв момент работодателите трябва да помислят за малки промени, с които да помогнат на персонала, който се бори да свързва двата края всеки месец.
Според данните на НСИ през юли 2022 г. месечната инфлация е 1.1% спрямо предходния месец, а годишната инфлация спрямо юли 2021 г. е 17.3%. Това е най-високата ѝ стойност от май 1998 година насам.
В такива условия фирмите трябва да потърсят средства за подпомагане на служителите, ако увеличението на заплатите не е осъществимо.
Повишаването на инфлацията и продължаващото увеличаване на разходите за живот е сериозен проблем за служителите и работодателите, казва Пол Барлет, главен изпълнителен директор на CloudPay.
Не всички компании имат възможност да повишат заплатите спрямо нивото на инфлация. Работодателите обаче трябва да помислят какво друго могат да направят, за да подкрепят персонала си, допълва той.
Тъй като кесията се затяга, финансовата стабилност на всеки ще бъде засегната, ако възникнат неочаквани събития, които изискват допълнителни инвестиции. Ремонтите на превозни средства, например, могат да бъдат изключително проблематични за тези, които вече изпитват затруднения. Ако те трябва да направят ремонт, за да пътуват до работа и да получат заплатите си, тогава ситуацията се изостря, обяснява експертът.
В такива случаи един работодател може да помогне на служителя си, възпирайки го от влизане в заеми и допълнително задлъжняване по кредити. Това са нежелани последствия, които ще имат отрицателно въздействие в дългосрочен план, пише The HR Director.
По думите на Барлет, начинът на заплащане на персонала трябва да бъде обърнат наопаки.
С напредването на месеца работодателите на практика стават длъжници на своя персонал, като му дължат заплати за извършена работа.
Защо хората трябва да чакат до края на месеца, за да се възползват от парите, които вече са спечелили, докато изпитват финансови затруднения, пита изпълнителният директор. За него е напълно осъществимо за фирмите да предоставят на служителите си заработените пари във всеки един момент от месеца.
Едно просто мобилно приложение може да постави контрола в ръцете на индивида. То ще му позволява да тегли части от заработената си заплата по всяко време на месеца, за да покрива нуждите си, обяснява Барлет. По думите му, това решение няма да означава допълнително административно бреме.
Нарастващите разходи за живот ще продължат да оказват неблагоприятно въздействие върху служителите.
За да не ги тласнат към конкурентите във време, когато качествените кадри са дефицитни, компаниите трябва да търсят иновативни начини за подкрепа. Един от начините е като им се даде гъвкав достъп до заработената заплата, смята Пол Барлет.