Трите най-лоши грешки, които шефовете правят по време на рецесия
Мнозина ще се съгласят, че обикновено да се открие добър шеф е нелека задача. Представете си тогава какво е в турбулентни времена, когато наближава рецесия. Това значително усложнява нещата.
Пол МакДоналд, главен изпълнителен директор в консултантската компания Robert Half, споделя няколко свои виждания по темата. С 35-годишен опит зад гърба си в наемането на кадри и консултирането на компании, той има три предупреждения към хората на ръководни постове, пише CNBC.
МакДоналд смята, че добрите шефове са ключови по време на тревожни икономически времена, повече от всякога. Именно тяхната способност да водят им помага да задържат ценните си кадри.
По същата логика лошите шефове са източник на проблеми по време на рецесия, тъй като техните действия буквално избутват служителите към вратата.
От няколко месеца насам американците напускат работната сила в САЩ на големи групи на фона на страхове от рецесия, прегаряне и неудовлетвореност от работата си.
Ако лидерите искат да запазят своите служители, те трябва да разберат, че сегашните условия все още предразполагат към намирането на по-добра работа. Затова хората продължават да напускат, казва консултантът.
В проучване от юли на Momentive и The New York Times 52% от респондентите казват, че „сега е добър момент да си потърсите нова работа“.
В такива условия ето кои са трите най-големи грешки, които шефовете правят, провокирайки служителите да напускат:
Не хвалите достатъчно служителите
Служителите ви искат да се чувстват като ценна част от компанията в трудни времена, когато нивото на стреса е високо и моралът на работната сила намалява, казва МакДоналд.
Шефовете, които не демонстрират, че са доволни от служителите си, може да се окажат без тях съвсем скоро. Те нерядко се чудят - какво повече можеха да направят, къде сбъркаха и т.н.
Колко скоро е твърде рано за напускане на нова работа?Не е срамно да си тръгнете в началото
Когато служителите не се чувстват ценни, те връзка с компанията. Това се отразява също на продуктивността и ангажираността им, добавя консултантът.
Не сте честни и открити
Много американци в момента са объркани и усещат тревога, тъй като не знаят какво предстои. Един добър шеф помага в тази ситуация с честност и откритост. Той трябва да сподели какво се случва с компанията, накъде върви и какви са предизвикателствата.
В противен случай служителите се питат - къде сме, ще ме уволят ли и т.н. Колкото повече тези тревожни въпроси се трупат и не откриват отговор, толкова повече всеки търси индивидуално спасение.
Фокусирате се само върху лошото
Честността е важна, но е грешка да се фокусирате само върху това, което не върви, както сте искали, казва МакДоналд.
Когато постоянно говорите за негативното, няма да посеете надежда, допълва той.
Шефовете, които се фокусират върху неуспехите, всяват повече страх, стрес и тревога сред служителите на компанията. Затова последните започват да напускат един след друг.