Как да се подготвим за труден разговор в офиса в две стъпки
На всеки се е случвало или ще се случва да трябва да се справи със сложна ситуация в офиса. Може да става дума за шумен колега, непродуктивна среща, проект, чието изпълнение не върви по план, и т.н.
Колкото и привлекателно да ви изглежда да се втурнете към офиса на шефа или да изпратите пасивен агресивен имейл до колега, емоционалният отклик не е решение на проблема.
Съществува по-добър подход за справяне с трудните разговори на работното място, казва Крис Капосела, главен експерт маркетинг в Microsoft. И той започва с ясна и уверена комуникация.
Комуникацията може да бъде трудно за овладяване умение. То изисква повече време, за да се усъвършенства. Остава обаче едно от най-важните, за да успеете в кариерата, казва 53-годишният Капосела.
Когато става дума за стресиращи теми, комуникацията често куца, допълва той, пише CNBC.
Затова, с 31 години опит зад гърба си в Microsoft, през които е бил и автор на речите на Бил Гейтс, Капосела дава най-добрия си съвет. Той включва две стъпки.
Напишете мислите си в имейл, но не натискайте “Изпрати”
Погледнете на черновите в електронната си поща като на най-добър приятел. Това е място, където може да споделите своите неясни мисли и чувства, без да бъдете съдени.
Там може да ги преглеждате и преосмисляте.
Преди да започне или да вземе участие в труден разговор в офиса, Капосела пише имейл.
Пиша всичките си мисли за ситуацията в писмо-чернова. Когато хората могат да отделят време, за да изразят точно това, което искат да кажат, винаги нещата тръгват по-добре, смята той.
Когато Капосела оформи посланието си по ясен и спокоен начин, той го използва, за да стартира разговор с човека или хората, които са намесени в ситуацията.
Например, ако планирате да поискате повишение, окончателната версия на написаното от вас може да бъде: “Хей, шефе, много бих искал да говоря с теб за развитието на моята кариера. Бих искал да знам какво се иска, за да стигна до следващото ниво. Ще се радвам да се срещнем и да чуя твоите мисли за това как могат да изглеждат тези стъпки. Моля, уведоми ме, когато си на разположение”.
Задавайте въпроси и слушайте
Най-успелите хора в офиса са тези, които могат да слушат, казва Капосела и допълва: Те имат желание да задават много въпроси и да слушат и да се учат от мнението и опита на другите. Особено, когато са изправени пред неудобна ситуация или разгорещена дискусия.
Любопитството и задаването на въпроси ще ви помогне да разсеете негативната емоция и да намалите напрежението, обяснява Капосела. Паузата преди отговор и чуването на това, което другият има да каже, показва, че сте на една вълна и търсите решение.
Например, вместо да правите засада на шефа, казвайки, “Аз заслужавам повишение, защо не ми го даваш?, Капосела съветва да тръгнете от това: Бих искал да ми кажеш какво се изисква от мен да науча, за да получа повишение в компанията. Мога да ти кажа кои са нещата, в които сега се справям много по-добре.
Колкото по-добре започнете един диалог и го поддържате, толкова по-нормален ще бъде един труден разговор, категоричен е Капосела.