Ръководителят на отдел “Партньорска мрежа” в tbi Надежда Коцинова коментира пазара на алтернативните разплащания в България и процесът, с който банката предоставя водеща за пазара скорост по изплащания на суми към търговците.

Надежда оглавява екипа, фокусиран върху развитието на партньорската мрежа на банката, имплементираща метод за финансиране на покупки, чрез който търговците могат да достигнат до по-голям брой потребители и да увеличат продажбите си, а техните клиенти да реализират покупките си днес и да ги заплатят по-късно. Тя ще бъде сред лекторите на панел "Електронна търговия" на форума Digital Trends 2022, който ще се проведе на 25 октомври в Sofia Event Center, за да сподели ценен опит и знания.

tbi bank предлага краткосрочно финансиране и алтернативен разплащателен метод, който позволява на потребителите да заплатят покупките си на равни вноски в определен времеви период. Това решение дава възможност на клиентите да получат желаните от тях продукти само с няколко клика в напълно дигитална среда. Продуктът позволява закупуване на стоки и услуги, на стойност от 100 до 30 000 лв., за срок от 3 до 48 месеца.

Как изглежда пазарът на алтернативните методи за финансиране в България сега?

Пазарът на алтернативните методи за финансиране на покупки у нас се развива с висок темп и те са все по-предпочитани от българските потребители. Възможността клиентите да разсрочат на вноски желаните покупки им предоставя гъвкавост и не утежнява месечния им бюджет, като същевременно позволява на търговците да реализират повече продажби. По този начин и двете страни са удовлетворени, без да е необходимо да правят компромиси с цена или качество. В момента има различни институции, които се опитват да предложат на пазара подобен модел за плащане, но продуктът предлаган от tbi предоставя валидация на търговеца от позицията на утвърдена банкова институция, носеща доверие и допълнителна стойност за клиента.

Как търговците могат да си осигурят висока ликвидност от онлайн продажби?

Ние сме банка от ново поколение и сме силно ориентирани към нашите партньори и техните клиенти. Винаги сме се интересували от обратната връзка, която екипа ни от специалисти събира и именно благодарение на тази информация се движим няколко крачки пред нашите конкуренти и задаваме темпото на пазара. Преди 2 години дигитализирахме процеса по подписване на договорите за покупка на вноски и с това оптимизирахме времето за приключване на покупката и разхода по разпечатване и изпращане/предоставяне на договорите на хартия, но не спряхме до тук! Всеки ден правехме различни подобрения и оптимизации, в това число времето за изплащане на стойността на покупката към търговеца. В началото на годината започнахме да правим плащания 3 пъти на ден, а днес вече плащанията се извършват на всеки 30 минути, което прави покупката на вноски близка до кешовото плащане за търговеца. За сравнение, стандартът на пазара е извършване на плащания веднъж дневно. Ние знаем, че за бизнеса е изключително важно да получава средствата от покупката максимално бързо след приключване на сделката. Бързи плащания = повече оперативни ресурси.

Какви са възможностите за разсрочено плащане, които банката предлага на потребителите?

tbi е утвърден лидер на пазара за стоково кредитиране. Портфолиото ни е голямо и предлагаме възможност за покупка на вноски удобни за клиента. Стойността на покупката може да бъде разсрочена от 3 до 60 месеца, което дава възможност на клиента да избере най-удобната за неговия портфейл. Покупката на вноски се превръща в решаващ фактор за завършване на поръчките. За нас клиентската удовлетвореност винаги е била основна движеща сила в подбора на портфолио от услуги и оптимизиране на процесите. Така в началото на тази година създадохме лоялната ни коалиционна програма, която предоставя възможност на търговците да достигат до по-широк кръг от клиенти, а клиентите имат достъп до най-добрите търговски оферти. Целта ни е създаване на екосистема в която клиентите имат възможност да събират бонус точки от ежедневните си покупки и след това да извършват покупки с натрупаните точки при партньорите от търговската ни мрежа. Всичко това е достъпно чрез безплатното мобилно приложение tbi buy.

Как се промениха потребителските навици през последните години и какво се очаква от бизнеса, за да отговори на нуждите на клиентите си?

Кризата, която Covid-19 създаде, беше катализатор за по-бързото развитие на онлайн търговията, което естествено промени потребителското поведение - това се вижда по значителното увеличение на онлайн продажбите. Новите навици на клиентите предоставят пред търговците както предизвикателства, така и възможности. За бизнеси без онлайн магазини стои предизвикателството да изградят такъв, защото в противен случай губят клиенти и ограничават възможността си да достигнат до нови.

При търговците с вече изграден онлайн магазин броят на покупки и клиенти се увеличава, но те трябва да са много внимателни и находчиви в дигиталните маркетингови активности, както и клиентското изживяване в онлайн магазина им. Клиентите са изключително взискателни към начина, по който е подреден магазинът и към цялостното изживяване по време на пазаруване. Това е значително предизвикателство, с което голяма част от търговците все още се учат как да се справят.

Независимо дали са стартиращ или вече развит онлайн бизнес, търговците могат да разчитат на tbi - наш екип от специалисти ще им помогне с интеграцията и визуализирането на възможността за покупка на вноски. Разработили сме абсолютно безплатни модули за всички open-source платформи (Magento, PHP, OpenCart, WooCommerce и др.). Разбира се, предлагаме и API интеграция за персонализирани сайтове.

За да подкрепим нашите партньори допълнително, в началото на тази година създадохме поредицата безплатни уебинари tbi talks, в рамките на която заедно с експерти в областта на електронната търговия, търговското право, дигиталния маркетинг и още много други разискваме проблеми, с които търговците ежедневно се срещат и предлагаме разнообразни практични решения и инструменти, които да приложат в бизнеса си. Повече за онлайн събитията можете да видите тук.