Илон Мъск приключи със съкращенията и е готов да наема отново
Сътресенията в социалната платформа Twitter след придобиването ѝ от най-богатия човек в света Илон Мъск продължават в нова посока.
След първоначалната вълна на съкращения (когато бяха освободени около 3700 служители или близо половината персонал, включително хора от лидерския състав), както и след подадените хиляда оставки (заради ултиматума на Мъск към служителите или да изберат „хардкор“ култура на работа, или да напуснат), сега компанията активно наема хора за инженерните и търговски отдели, съобщава The Verge.
По време на среща със служители на Twitter в понеделник Мъск е заявил, че компанията е приключила със съкращенията и че насърчава служителите да правят препоръки за нови хора.
Мъск призовава към това в същия ден, в който последната вълна от съкращения удари отдела по продажби на Twitter. Въпреки че те са заявили желание да следват визията на Мъск за интензивна и упорита работа, търговците са били уведомени с имейл, че услугите им повече не са необходими.
Към момента компанията няма посочени отворени позиции на уебсайта си, но Мъск е казал по време на срещата със служителите, че е критично важно наемането на хора, „които са страхотни в писането на софтуер.“
Миналата седмица в очевиден удар срещу призива на Мъск към служителите да бъдат „хардкор“, много напускащи инженери се описаха в профилите си в Twitter като „меки инженери“ или „бивши хардкор инженери“.
Мъск поиска от хората си да бъдат „хардкор“. Стотици го напускатВ анкета на приложението Blind 42% от 180 анкетирани служители са избрали отговор „Решавам да напусна, свободен съм“.
Собственикът на Twitter е заявил също, че няма планове да мести централата на компанията от Сан Франциско в Тексас, както направи с Tesla, но че може и да има смисъл да има „две централи“ – в Калифорния и Тексас.
„Ако преместим централата в Тексас, това ще засили идеята, че Twitter се е превърнал от ляв в десен канал за комуникация, което не е така“, е казал Мъск на служителите, според източнициte на The Verge. „Това не е дясно превземане на Twitter. Това е умерено поглъщане на Twitter”, е допълнил собственикът.
Диктатор по учебник. Как виждат Мъск служители и потребители на TwitterДосегашното поведение на Илон Мъск в Twitter е свързано с
„За да бъде Twitter дигитален градски площад, трябва да представляваме хора с широк спектър от възгледи, дори ако не сме съгласни с тези възгледи“, е заявил още Мъск.
С решението си в събота да възстанови личния Twitter акаунт на бившия президент Доналд Тръмп почти две години след като той беше забранен за постоянно и два дни след като Тръмп обяви, че ще се кандидатира отново за президент, Илон Мъск може да потопи Twitter в още по-дълбок хаос, коментира CNN.
Ще има ли глас народен за връщането на акаунта на Тръмп в Twitter?Повече от 10 милиона души вече са дали мнение в анкетата на Мъск. Над 52% от участниците в нея са казали
Междувременно Мъск съобщи в туит, че пускането на услугата за верификация на профили Blue Verified или т. нар. сини отметки се отлага, "докато се създаде силно доверие в спирането на фалшивите профили". Вероятно ще се използва различно цветово означаване за организациите и индивидуалните потребители, допълва той.
Twitter има собствен процес на верификация и в момента удостоверява открояващи се акаунти, като добавя синя отметка до потребителското име. Системата е запазена за потребители като известни личности, политици и журналисти, чиято самоличност често става обект на фалшифициране. Още откакто сключи споразумение за придобиване на мрежата през април Мъск многократно е заявявал, че иска да реформира начина, по който тази система удостоверява акаунтите и се отнася към ботовете. Неотдавна той обяви, че Twitter преразглежда процедурата за верификация и удостоверяването със синя отметка ще струва 8 долара месечно. В началото на ноември компанията въведе сива отметка за определени влиятелни акаунти, но след това я изтри.
Очевидно Мъск все още е в ранните дни на създаването на своя така наречен Twitter 2.0, коментира още CNN. Освен че реорганизира персонала и се опитва да укрепи печалбата на Twitter чрез абонаментни продукти, той все още не е формализирал напълно политиките си.
Въпреки съкращенията, оставките и оттеглянето на редица популярни личности и рекламодатели от Twitter Мъск непрекъснато представя данни в профила си за рекорди по отношение на активните потребители.
На този фон едно нещо изглежда ясно: Мъск изглежда залага, че ако потребителите не могат да се откажат от платформата, значи и рекламодателите не могат, коментира CNN. И с достатъчно прозорливост той може просто да успее да намери нови начини да печели пари от тях.