Ресторантите по света започват да вземат пример от авиокомпаниите - за добро или лошо, и продават първокласни места в салоните си срещу цени, вариращи от 5 до 100 долара в зависимост от часа на деня, деня от седмицата или местоположението на самата маса, съобщава Fast Company.

Все по-голям брой известни заведения за хранене вече използват услугата, наречена Tablz, която позволява на гостите да разглеждат 3D карта на ресторантите и да заплащат допълнително, за да резервират най-хубавите маси. Цените варират в зависимост от търсенето. Място с изглед към кухнята, например, може да е безплатно в понеделник или неделя вечер, но в петък в 19:00 ч. да ви струва 75 долара. Приложението Tablz взема 30% от цената на резервацията.

"Финансовият модел за резервации на ресторанти вече не работи", казва основателят на Tablz Фрейзър Наги. "Можете да подобрите преживяването си в хотелската стая, колата си под наем, местата на баскетболен мач, местата в самолета, но не и в ресторанта. Всяка индустрия е измислила ценообразуване на база на конкретни фактори, без ресторантьорската."

Но директното прилагане на стратегиите на авиоиндустрията е рисковано, тъй като тя прилага рязко увеличение на цените в зависимост от повишеното търсене и таксува всичко - от място за пасажера до място за багаж. Тази политика определено не се нрави особено на потребителите, а и авиокомпаниите така или иначе отдавна изостават от другите индустрии в стремежа си да направят хората щастливи.

Тенденциите, които променят бъдещето на ИТ и бизнеса, според МcКinsey70% от компаниите ще използват технологии, базирани на хибриден модел или мултиоблачни среди

Ответна реакция

Страхът на бизнеса от ответната реакция на потребителите обаче кара някои ресторанти да подхождат внимателно, когато става въпрос за допълнително таксуване за по-добри места. Начинът, по който потребителите реагират на надценката, може да зависи от възрастта на клиента и от местоположението му. По-младите клиенти са по-склонни да плащат допълнително за първокласни места, докато по-възрастните са по-консервативни, сочат анализите.

Но подобни иновативни подходи за увеличаване на приходите остават привлекателно предложение за ресторантьорите в наши дни. Инфлацията, недостигът във веригите за доставки и проблемите с работна ръка намаляват печалбите на ресторантите и заведенията за хранене по цял свят повишават цените в търсене на печалба. Така че, можем да очакваме все по-често такива практики да намират път до стратегиите за оцеляване и развитие на ресторантьорския сектор.